حضور رهبر حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا در جمع نژادپرستان این کشور، جنجال آفرین شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، رهبر حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا درگیر جنجالی سیاسی شده است. 

اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا برای حمایت از سالیس موضع گرفته اند. این درحالی است که سخنان" استیو سالیس" (Steve Scalise)در سال 2002 که اخیرا فاش شده برایش مشکل آفرین شده است.

 به گفته یک وبلاگ نویس آمریکایی که سخنرانی سالیس را فاش کرده است، این عضو کنگره آمریکا در سال 2002 در جمع یک گروه طرفدار برتری نژادی سفیدپوستان در آمریکا حاضر شد و سخنرانی کرد. 

 سالیس با پذیرفتن حضورش در این جمع گفته است سخنرانی اش در آن جمع، اشتباه بوده و به علت این سخنرانی ابراز تاسف کرده است.

 جلسه سال 2002 در لوئیزیانا برگزار شد و یکی از رهبران سابق گروه نژادپرست موسوم به کو کلاکس کلن یا  "KKK " که سیاهپوستان را به 4 میخ می کشیدند و زنده زنده می‌سوزاندند، این جلسه را سازماندهی و برگزار کرده بود.

این سخنان استیو سالیس درحالی رسانه‌ای می‌شود که فضای داخلی آمریکا به علت کشته شدن چند جوان و مرد سیاهپوست به دست افسران سفیدپوست پلیس آمریکا، ملتهب شده است. 

باوجود این سخنان جنجالی، سران حزب جمهوری خواه ازجمله "رابرت بوینر" رئیس مجلس نمایندگان از وی حمایت کرده و گفته اند وی همچنان باید رهبری جناح جمهوری خواه را در مجلس نمایندگان برعهده داشته باشد. 

"دیوید دوک" که از چهره‌های معروف گروه کو کلاکس کلن در آمریکا است، از مروجان نژادپرستی در آمریکا است. 

البته سالیس در سخنان اخیرش گفته است به هیچ وجه با نگرش‌های این گروه قدیمی و گروههای جدید منشعب از آن موافق نیست و وقتی برای سخنرانی سال 2002 از او دعوت شده بود با کارهای این گروه چندان آشنا نبود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مجتبی از خرم اباد
۰۹:۱۷ ۱۵ دی ۱۳۹۳
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار