رئیس جمهور افغانستان گفت ضرب الاجل دو ساله آمریکا برای خارج کردن آخرین نیروهایش از افغانستان ممکن است نیازمند "بررسی مجدد" باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "اشرف غنی احمد زی" در مصاحبه با شرکت سی بی اس آمریکا گفت که "ضرب الاجل ها نباید جزمی باشند."

غنی در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه شبکه سی بی اس که یکشنبه عصر پخش شد گفت: "اگر هر دو طرف، یا در این مورد چند طرف با منافع مشترک، بیشترین تلاش را برای رسیدن به اهدافشان کرده اند و پیشرفت واقعی به دست آمده، در آن صورت باید تمایل به بررسی مجدد ضرب الاجل وجود داشته باشد."

او در پاسخ به این سوال که آیا این مساله را با اوباما در میان گذاشته است گفت: "پرزیدنت اوباما مرا می شناسد. نیازی نیست به هم بگوییم."

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا می گوید همزمان با مسئولیت پذیری افغان ها در امور امنیتی کشورشان، همه سربازان آمریکایی را تا پایان ۲۰۱۶ از افغانستان خارج خواهد کرد.

اختلاف نظرها در مورد جدول زمانی خروج ائتلاف تحت رهبری آمریکا باعث تنش در روابط اوباما با حامد کرزای رئیس جمهور سابق افغانستان شده بود.

از زمان پایان رسمی عملیات صلحبانی ائتلاف در ماه گذشته، حدود ۱۳ هزار سرباز عمدتا آمریکایی در نقش آموزشی و حمایتی در افغانستان باقی مانده اند. 




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار