رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر تهران از وجود یک میلیون و 800 هزار موش در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه) با اشاره به جمعیت موش‌های پایتخت، اظهارکرد: در حال حاضر جمعیت موش‌های پایتخت یک میلیون و 800 هزار موش گزارش شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: با توجه به جمعیت یک میلیون و 800 هزار موش‌های پایتخت،در 8 ماهه گذشته سال جاری 164 هزار موش کشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته جمعیت جانوران مضر شهری روبه افزایش است، افزود: بر اساس گزارش سازمان بهداشت، موش‌ها سالانه 33 میلیون تن مواد غذایی را از بین‌ می‌برند که این مقدار برای 130 میلیون نفر گرسنه کفایت می‌کند، همچنین بیماریی که از موش ها به انسان‌ها منتقل می‌شود مبارزه را حائز اهمیت می‌کند چرا که بیماری‌های مسری که مستقیما توسط جوندگان و یا انگل‌های آنها منتقل می‌شوند عفونت‌های قارچی و ویروسی،‌ طاعون و سل را در پی دارد.

وی ادامه داد: یک موش‌ در طول سال می‌تواند 10 بار زایمان و به طور متوسط در هر بار 7 بچه دنیا آورد، این الزام مبارزه با جمعیت آنها به روش‌های علمی را نشان می‌دهد. همچنین موش‌ها منظر زشتی برای شهر دارند و ایجاد ناراحتی های روحی و روانی برای شهروندان می‌کنند.

حافظی در خصوص آخرین روش‌های علمی به کارگیری شده در سموم کشنده موش‌ها، بیان داشت: طبق آخرین روش‌های علمی سموم کشنده موش‌ها ساخته شده است به طوری که مخرب زیست‌محیطی نداشته همچنین برای انسان خطرناک نیست.

بر اساس گزار‌ش‌های غیر مستقیم و مستقیم روند خوبی را برای مقابله با مو‌ش‌ها طی کرده‌ایم که مبنای موفقیت‌ را در قضاوت شهروندان قرار داده‌ایم البته شایعه‌هایی در خصوص برآورد موش‌ها شده بود که تعداد آنها در شهر تهران را به 60 میلیون رسانده بود.

وی تاکید کرد: باید مقابله با موش‌ها به طور مستمر تکرار شود همچنین روش تحقیق برای سم سازی استاندارد بوده است.

این عضو شورا یادآور شد: از شهروندان خواهش‌می‌کنم نسبت به موضوع مقابله با موش‌ها حساس باشند و اطلاع‌ رسانی کامل را برای جلوگیری از حضور نقطه‌ای آنها داشته باشند و در آخر از کمک NGO به عنوان مشاوران علمی و تخصصی و همچنین کمک شهروندان کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، پایتخت ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار