رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله گفت: تروما یکی از مشکلاتی است که باید با همکاری وزارت راه، پلیس، مسئولین بهداشتی، شهرداری‌ها و بخش آموزش حل شود و بیشترین مبتلایان به تروما جوانانی هستند که بیشترین بازدهی را برای جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری اولین کنگره ملی "تروما" توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله با حضور اصحاب رسانه در این دانشگاه برگزار شد.

دبیر علمی کنگره با اشاره به اینکه ثبت تجربیات زمان جنگ در درمان تروما یکی از کارهای این کنگره است، اظهار داشت: مسئولین غیر پزشکی که می‌توانند در کاهش تروما نقش داشته باشند، به این کنگره دعوت شده‌اند.

در ابتدای این نشست، دبیر علمی کنگره با بیان اینکه دبیر اجرایی زمین خورده و دچار تروما شده، اظهار داشت: این کنگره قبلا به صورت پراکنده در کشور برگزار می‌شد، ولی این کنگره که به صورت ملی برگزار می‌شود، اولین است و توسط قطب علمی آموزشی تروما و با هدف جمع آوری صاحبنظران برگزار شده است.

همچنین، ریاست دانشگاه بقیةالله در بیان دلیل برگزاری کنگره تروما گفت: تروما یکی از مشکلاتی است که در تمام جوامع وجود دارد و اگر همت شود، بین تمام اجزای دخیل در تروما هماهنگی شود، این مشکل حل خواهد شد.

وی مسئولین دست اندرکار در پیشگیری از تروما را وزارت راه، پلیس، مسئولین بهداشتی و شهرداری‌ها خواند.

اصلانی اظهار داشت: اغلب مبتلایان به تروما جوانانی هستند که می‌توانند برای جامعه بازدهی زیادی داشته باشند.

ریاست دانشگاه بقیة الله افزود: مسئولین فرهنگی و اطلاع رسانی باید توجیه شوند که برای آموزش و ایجاد مطالبه‌گری از سوی مردم نقش مهمی برعهده دارند که می‌تواند این معضل را حل کنند.

وی گروه دیگر را جامعه پزشکی عنوان و تصریح کرد: جامعه پزشکی باید مسائل نو و جدید را در این حوزه ارائه کند، اگرچه اولین هدف و مخاطب ما کلیت جامعه است.

دبیر اجرایی کنگره در ادامه ضمن تعریف تروما مبنی بر هرگونه آسیب جسمی توسط جسم خارجی گفت: این کنگره که از اردیبهشت شروع به کار کرده، ۱۶۳ مقاله دریافت نموده و در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ دی در محل تالار رازی رونمایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این تالار تجهیزات مربوط به تروما به نمایش گذاشته خواهد شد و کارگاه‌های پیشگیری از تروما نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکلات تروما آمارهای متفاوت از سوی نهادهای مختلف نظیر پزشکی قانونی، پلیس و هلال احمر است، اظهار داشت: می‌خواهیم به جایی برسیم که این آمار‌ها یکسان باشد.

متولیان خاطرنشان کرد: از ناحیه تروما ۱۲ میلیارد تومان خسارت می‌بینیم و جوانان قشر آسیب پذیر تروما هستند.

وی افزود: ۳۲ رشته تخصصی پزشکی هدف این کنگره هستند و تاکنون از ۱۶۳ مقاله ۳۷ سخنرانی و ۸۷ پوستر پذیرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس ، دانشگاه ، تئروما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار