محمد پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

زنجان تنها یک سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب دارد / نیاز استان زنجان‌ به 4 ایستگاه سنجش آلودگی‌ هوا

مدیر کل اداره محیط زیست استان زنجان‌ گفت: سیستم جمع آوری‌ و تصفیه فاضلاب در راستای زنجان تنها در شهرستان ابهر تکمیل بوده و بقیه‌ شهرستان‌های استان فاقد این سیستم هستند.

 قربانعلی‌ محمد پور‌ مدیر کل اداره محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به میزان آلاینده‌های هوا در راستای زنجان با توجه به کارخانه‌های سرب و روی گفت: بر اساس داده‌های‌ ایستگاه اراک زنجان مطابق‌ بر شاخص کیفیت aqi در سال 1393 یک روز‌ ناسالم‌ وجود داشته  است و سایر روزها‌‌ کیفیت هوا در وضعیت سالم و یا خوب بوده‌ است.
 
 وی با اشاره به تعداد ایستگاه‌های موجود‌در استان زنجان‌ جهت بررسی وضعیت میزان ذرات معلق در هوا بیان داشت: در حال حاضر در ایستگاه‌ دروازه‌ ارک و ایستگاه انصاریه برای سنجش ذرات معلق 2.5pm ,10pm مستقر است
 
مدیر کل اداره محیط زیست استان زنجان‌ تصریح کرد: هر شهر استان حداقل به یک ایستگاه سنجش‌ آلودگی هوا نیاز دارد و شهر زنجان‌ حداقل به چهار ایستگاه نیاز دارد.
 
 وی تاکید کرد: برای تعیین دقیق تعداد ایستگاه‌های مورد نیاز و محل مناسب برای آنها نیاز به اجرای برنامه طرح جامع کاهش آلودگی هوا است.
 
 محمد پور با اشاره به این که بخش بزرگی از مناطق استان زنجان فاقد سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب است افزود: فاضلاب بهداشتی و انسانی در شهر زنجان از سه مدون پیش بینی شده و فقط یک مددل آن فعال است و برای سایر موارد نیاز به تخصیص اعتبار و اجرا دارد.
 
 وی در ادامه تصریح کرد: از سایر شهرهای استان زنجان فقط سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر در مرحله تکمیل بوده و به روش لاگون موازی و بیهوازی بوده و سایر شهرهای استان فاقد سیستم است.
 
محمد پور در پایان با اشاره به فاضلاب‌های واحد های صنعتی گفت: فاضلاب واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی عمدتا به سیستم‌های فاضلاب هدایت می‌شود جز مواردی مثل شهرک صنعتی  خرمده، نو آوری زنجان و ابهر که در مرحله تکمیل است.

انتهای پیام /
برچسب ها: فاضلاب ، ابهر ، تصفیه ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار