معارفه مدیركل جدید صداوسیمای مركز آذربایجان غربی

معاون امور مجلس و استان‌ها در مراسم تكریم و معارفه مدیر كل مركز آذزبایجان غربی بر نقش صداوسیمای استان‌ها در جنگ نرم با استكبار جهانی تأكید كرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی با بیان اینكه امروز استكبار جهانی جنگ رسانه ای و نرم نامتقارنی را ترتیب داده است گفت: این حقیقت را نمی توان انكار كرد كه تنها سخن حق و ندای مظلومان جهان از رسانه های جمهوری اسلامی ایران به گوش می رسد و در این بین شبكه های استانی نقش اساسی برعهده دارند.

وی افزود: در این جنگ تنها مردمی می توانند سرافراز و پیروز باشند كه از پشتوانه عظیم تاریخی و فرهنگی برخوردار باشند و از این ظرفیتها در مقابله با استكبار جهانی و صیانت از داشته های خود استفاده مطلوب كنند چرا كه طراحان جنگ نرم، جهانی شدن و از بین رفتن قومیتها، فرهنگها و زبانها را نشانه رفته اند.

معاون امور مجلس و استانها تصریح كرد: نخستین قربانی این جنگ رسانه ای كه از آن به عنوان جنگ چهارم جهانی یاد می شود اخلاق، معنویت و ارزشهای انسانی  است و در این بین به محض اینكه ندای حق طلبی مردم ایران از چند شبكه جهانی صداوسیما منتشر می شود استكبار وارد عمل شده و با زیر پا گذاشتن تمام توافقنامه های بین اللملی اجازه انتشار این پیام ها را نمی دهد كه نمونه بارز آن سكوت رسانه ای شبكه های جهانی در پوشش خبری حضور بیست میلیونی مردم در روز  اربعین حسینی بود كه هیچ انگیزه ای به جز اعتقاد و باورمندی در آن حركت مردمی وجود نداشت.

وی به تشریح دستاوردهای رسانه ملی در حوزه شبكه های استانی پرداخت و گفت: طرح عبور از آنالوگ به دیجیتال و توسعه جغرافیایی شبكه های استانی از نظر پوشش، دستاورد بزرگی است و مهمتر از آن تحلیل این دستاوردها در شرایط تحریم است كه با شكوفایی بسیاری از استعدادها، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را به رسانه ای مدعی، تبدیل كرده است.

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم همچنین به نقش شبكه های استانی صداوسیما در توسعه استانها  اشاره كرد و گفت : این شبكه ها باید با محور قرار دادن حركت فرهنگی و هنری و به دور از مسائل سیاسی و بگومگوهای حاشیه ای در پرداختن به مولفه های صحیح و بایسته های فرهنگی استان هیچ محدودیتی قائل نشوند و باید  با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، بیان توانمندی ها و طرح مشكلات راه رسیدن به پیشرفت را در استانها هموارتر كنند.

 وی همچنین با اشاره به حكم انتصاب ریاست سازمان صداوسیما و تاكید رهبر معظم انقلاب در این حكم توجه جدی به ظریب نفوذ رسانه را از مهمترین چشم اندازهای شبكه های استانی برشمرد و گفت : باید با حفظ مخاطب موجود و جذب مخاطب جدید زمینه بهره مندی تمام آحاد جامعه  را از برنامه های رسانه ملی فراهم كرد.

 استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم ضمن قدردانی از  شكرنیا مدیركل سابق و همدلی و همكاری كاركنان و مدیران این رسانه گفت : خوشحالم كه صداوسیمای استان تحقق بخش مفادی از قانون اساسی است كه با توجه به وجود قومیتهای مختلف در استان، قانون اساسی برای همه آحاد آنها برای اجرای وظایف شهروندی حقوق قائل شده و سازمان صداوسیما تحقق بخش این اصول قانون اساسی است.

 مدیركل پیشین صداوسیمای مركز آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به حضور 10 ساله خود در این مسئولیت، موفقیت های كسب شده را نتیجه تلاش و همدلی و روحیه خستگی ناپذیر یك مجموعه عنوان كرد و گفت: مراقبت از آنتن در استانی كه تنوع دینی، مذهبی و قومی مهمترین ویژگی آن است كار سنگین و حساسی است و موفقیت در آن جز با همدلی و تعامل بالا و تشخیص موقعیت ها امكان پذیر نبود.

 در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات  شكرنیا مدیركل پیشین مركز آذربایجان غربی مسعود مجرد به عنوان مدیركل جدید صداوسیمای مركز اذربایجان غربی معرفی شد.

 آقای مجرد مدیركل جدید مركز آذربایجان غربی نیز این استان را به لحاظ تاریخ منحصر به فرد در كشور، گنجینه ای از اقوام و ادیان دانست و با اشاره به سرمایه نیروی انسانی بسیار خوب صداوسیمای مركز اذربایجان غربی اظهار امیدواری كرد با تعامل دستگاه‌های اجرایی و بهره مندی از ظرفیت نیروی انسانی موجود َ، زمینه پیشرفت همه جانبه استان فراهم شود.

 وی توجه به باورهای دینی و فرهنگ و آداب و سنن مردم  استان، ارتقای كیفی تولیدات رادیویی و تلویزیونی، توجه به تولید آثار فاخر ، ارتقای انگیزه بهره وری كاركنان، بهره گیری از نظرات علما، روحانیون و دانشگاهیان، انعكاس دستاوردهای نظام و دولت در منطقه و توجه ویژه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی و توسعه و تكمیل پخش دیجیتال و بكارگیری تكنولوژی های نوین در رسانه را از جمله برنامه های خود در مركز عنوان كرد.


انتهای پیام /اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار