نظری مهر گفت: سلامت اولویت اول در کشور است زیرا برای پیشرفت در کشورمان باید انسان سالم داشته باشیم.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر محمدجواد نظری مهر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب گفت: طرح تحول نظام سلامت یک برنامه بسیار ایده‌آل بوده است که از دوره هشتم مجلس تاکنون مورد حمایت مجلس است. 

نماینده مردم کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی گفت: همواره ۳ موضوع شامل یکپارچگی صندوق‌های بیمه، یکی شدن تعرفه‌های پزشکی در کل کشور و برچیده شدن دفترچه‌های بیمه‌ای و تبدیل آن به کارت‌های هوشمندرا در مجلس پیگیری می‌کردیم. 

وی در ادامه گفت: براساس مقرر شده است کارت‌های هوشمند به عنوان شناسنامه‌های درمانی برای آحاد مردم ایجاد شود و با ایجاد این شناسنامه‌ها اطلاعات درمانی افراد به صورت متمرکز و یکپارچه در اختیار قرار می‌گیرد. 

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بیمار نباید دغدغه‌ای غیر از بیماری داشته باشد» گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت فرمایش مقام معظم رهبری تحقق یافته است و ما نیز در مجلس پیگیر اجرای کامل آن هستیم. 
دکتر نظری مهر گفت: اهمیت طرح تحول نظام سلامت تا آنجایی است که بودجه سلامت به ردیف چهارم بودجه صعود کرده است. 

وی با بیان اینکه در قانون اساسی نیز به سلامت به عنوان محور اصلی توسعه کشور اشاره شده است، گفت: در طرح تحول سلامت به مجلسیان قبولاندیم که اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید انسان سالم داشته باشیم و با اجرای این طرح به این اصل خواهیم رسید. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تقدیر از وزیر بهداشت به دلیل اقدام شجاعانه وی در اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: بودجه این طرح از سال گذشته عملیاتی شده است و در بودجه امسال نیز مورد توجه قرار گرفته و سلامت باید در اولویت اول کشور قرار بگیرد زیرا رضایت مردم را به همراه دارد. 

وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ضمن کاهش هزینه‌های درمانی در بخش بستری بیمارستان‌ها، در بحث هتلینگ، تجهیز و تکمیل بیمارستان‌های فرسوده اقدامات بسیار موثری صورت گرفته است. 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت نیز خانه‌های بهداشت استان گلستان که اکثراً استیجاری بودند تکمیل و تجهیز شده است و به زودی جشن تکمیل خانه‌های بهداشت استان را برگزار می‌کنیم. 

دکتر نظری مهر در پایان حمایت کامل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را از تداوم اجرای هرچه بهتر طرح تحول نظام سلامت کشور اعلام کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.