مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: در این نمایشگاه، فرهنگ بازیافت و تولید کود کمپوست از زباله خانگی به نمایش گذاشته شده که در صورت فراگیر شدن آن، شهرداری حاضر به خریداری کود تولیدی شهروندان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به نمایش دستاوردها و خلاقیت های بانوان تهرانی در سومین جشنواره تسنیم گفت: این سومین سالی است که جشنواره تسنیم به همت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با به نمایش گذاشتن ابتکارات و خلاقیت بانوان محلات شهر تهران برگزار شده که اقدام قابل تحسینی است.

وی استقبال مردم از جشنواره تسنیم را رضایت بخش ارزیابی کرد گفت: امسال برای اولین بار در حاشیه جشنواره تسنیم، نمایشگاهی در زمینه پوشاک بانوان برگزار شده که کار ارزشمندی برای الگوسازی در زمینه پوشش اسلامی- ایرانی است.

مختاری ابراز امیدواری کرد: انشاءالله از رهگذر این نمایشگاه ها، مردم با فرهنگ اسلامی- ایرانی در پوشش بیشتر آشنا شوند و به این ترتیب، سبک زندگی ایرانی- اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری و همچنین مقوله عفاف و حجاب هر چه بیشتر در جامعه ترویج یابد.

مدیرعامل سازمان پارک ها در ادامه با اشاره به بخش ابتکارات جامعه محور جشنواره تسنیم به بازدید خود از مخزن کمپوست ساز پرداخت و گفت: بازیافت و تولید کمپوست که نمونه آن در جشنواره تسنیم به نمایش گذاشته شده، کار بسیار خوبی است که اگر در همه محلات فراگیر شود، منجر به پاکی بیشتر محیط زیست می شود.

وی خاطرنشان کرد: البته سازمان مدیریت پسماند چند سالی است که تولید کمپوست و بازیافت زباله را شروع کرده و یکی از پروژه های مهمی است که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، اما معتقدم در همه 374 محله و 123 ناحیه شهر و همه خانه ها باید این کار انجام شود؛ چنان که در همه جای دنیا تولید کود از زباله خانگی رایج است.

مختاری در پایان اعلام کرد: در صورت فراگیر شدن این اقدام، شهرداری تهران آمادگی کامل دارد که کود کمپوست تولیدی خانه ها و مردم را خریداری کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار