نمایشگاه تخصصی ماشین آلات، گل و گیاه و نهادهای کشاورزی با حضور شرکت ها و تولیدکنندگان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رحمانی آملی با بیان این که برپایی اینگونه نمایشگاهها باعث می شود تا بتوانیم ظرفیت استان خود را خوب بسنجیم گفت: نمایشگاه تخصصی ماشین آلات ونهادهای کشاورزی يكی از راههای انتقال دانش نوين و ارتقای سطح كيفی و كمی ماشین آلات ونهادهای کشاورزی در اين استان می باشد.

وی این نمایشگاه را دارای قابلیتی بی نظیر و ارزنده برای جذب بالای مخاطب و تخمین و تعیین جامعه هدف در عرصه ماشین آلات ونهادهای کشاورزی دانست و اضافه کرد: برپایی نمایشگاه فوق می تواند در شناساندن برترین امکانات و فرصت های سرمایه گذاری به سرمایه داران و علاقمندان به عرصه ماشین آلات ، گل و گیاه ونهادهای کشاورزی اثرگذار باشد.

چنگیز فروزان سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آمل در این آیین افتتاح با اشاره به اولین بودن این نمایشگاه تخصصی اظهار کرد: امید است با برگزاری این نمایشگاه ها بتوانیم در راستای تحقق شعار سال که به فرمایش مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است گام برداریم.

فروزان در ادامه افزود: این نمایشگاه در راستای توسعه صادرات غیر نفتی و همچنین حمایت از واحدهای تولیدی و کشاورزی و تلفیق دانش و عمل در این مکان برگزار شده است.

الیاس لاریجانی نایب رییس اتحادیه گل وگیاه مازندران، گفت: بیش از 3 هزار بهره بردار با مساحت 700 هکتار داریم که مشغول به کار در عرصه های گلخانه وفضای تولید برگ وگل شاخه بریده ، نهال ودرختچه های زینتی و گیاهان آپارتمانی هستند.

لاریجانی ادامه داد: حدود 450 تولیدی عضو تعاونی گل وگیاه شهرستان آمل هستند وعمده تولیدات در خصوص برگ شاخه بریده وگیاهان فضای باز است.

نایب رییس اتحادیه گل وگیاه مازندران خاطرنشان کرد: به جهت قرنطینه وخاک نامناسب صادرات بسیار کم است ولی درغرب استان صادرات درختچه ها وگیاهان پیوندی به کشورهای ارمنستان ، تاجیکستان ، قزاقستان ، روسیه و گل شاخه بریده به روسیه ، عراق و افغانستان و گیاهان درختچه ای به عراق و ترکیه انجام می شود

محمد حسین زاده مدیر مرکز نمایشگاه های تخصصی آمل هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه در مرکز دائمی نمایشگاه های تخصصی آمل ایجاد فرصت برای صاحبان واحدهای تولیدی استان های مختلف کشور بود تا بتوانند محصولات تولیدی خودشان را بدون واسطه و حضور دلال ها به صورت مستقیم به مردم عرضه کنند و از این طریق فضای کسب و کار و تولید شهرستان هم رونق بگیرد.وی افزود : خوشبختانه در این نمایشگاه بهترین های شرکت های تولیدی و خدماتی استان های کشور حضور پیدا کردند.


انتهای پیام/ش

حسین زاده گفت: مرکز دائمی نمایشگاه های آمل در زمینی به مساحت 4هزار مترمربع که بیش ازهزار و300متر آن فضای مفید نمایشگاهی است با بیش از165غرفه 12متری وهزینه حدود شش میلیارد ریالی در اوایل امسال راه اندازی شده که به عنوان تنها مرکز نمایشگاهی شهرستان آمل است.

برچسب ها: گشایش ، تخصصی ، کشاورزی ، آمل ، ماشین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.