کره جنوبی مدعی شده کره شمالی برای مختل کردن سامانه‌های اصلی کره جنوبی یک ارتش سایبری 6000 نفره تشکیل داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، سئول مدعی شده کره شمالی برای مختل کردن سامانه‌های اصلی نظامی و دولتی کره جنوبی یک ارتش سایبری 6000 نفره تشکیل داده است.

وزارت دفاع کره جنوبی روز سه‌شنبه (16 دی) با انتشار گزارشی اعلام کرد هدف 6000 سرباز سایبری کره شمالی «فلج کردن کره جنوبی به لحاظ مادی و روانی است.»

با این وجود، سئول اعلام نکرد چگونه به این ارزیابی‌ها دست یافته است.

این در حالی است که کیم کوان جین، وزیر دفاع سابق کره جنوبی سال 2013 مدعی شده بود کره شمالی یک ارتش سایبری متشکل از 3000 نیرو دارد.

کره جنوبی مدعی است پیونگ‌یانگ از سال 2007 دست کم شش حمله اینترنتی سطح بالا علیه سئول انجام داده و بارها نیز تلاش کرده است به سیستم‌های رایانه‌ای دولتی و تجاری کره جنوبی نفوذ کند اما در این امر ناکام بوده است.

جنگ کره که سال 1950 آغاز شد سه سال بعد با آتش بس موقت (پیمان متارکه جنگ) به پایان رسید و نه یک توافقنامه صلح، از این رو این دو کشور آسیایی از نظر حقوقی همچنان در جنگ هستند.

این تحولات در حالی رخ داده‌اند که‌ امریکا نیز اخیرا به طور علنی کره شمالی را برای حمله به شرکت سونی پیکچرز مقصر دانسته است؛ این حمله سبب شد اکران عمومی فیلم «مصاحبه» که ترور خیالی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به تصویر می‌کشد لغو شود.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا دوم ژانویه به سبب این اتهام تحریم‌های جدیدی را علیه شماری از مقامات عالی رتبه و سازمان‌های مرتبط با امور دفاعی کره شمالی تحمیل کرد.

پیونگ یانگ افزون بر ردّ این ادعا به واشنگتن پیشنهاد کرد به طور مشترک درباره حمله اینترنتی به سونی پیکچرز تحقیق کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سئول ، کره شمالی ، ارتش ، سایبری ، 6000
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار