سعدالدین تان تان گفت: دولت حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه به عنوان بازیچه ای در دستان آمریکا، اسرائیل و انگلیس عمل می کند، ولی در دوره کنونی جهت فریب مردم و پیروزی در انتخابات پارلمانی اتی در این کشور ظاهرا به تغییر در مواضع خود روی آورده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ رئیس حزب "یورت" ترکیه سعدالدین تان تان گفت: دولت حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه به عنوان بازیچه ای در دستان آمریکا، اسرائیل و انگلیس عمل می کند، ولی در دوره کنونی جهت فریب مردم و پیروزی در انتخابات پارلمانی اتی در این کشور ظاهرا به تغییر در مواضع خود روی آورده است.

تان تان در مصاحبه با روزنامه "ینی شفق" ترکیه توضیح داد که حزب عدالت و توسعه اقداماتی را انجام می دهد از پیوستن این دولت به مجموعه کشورهای "شانگهای" حکایت دارد و این دولت جهت تداوم حکومت و قدرت خود مجبور است از خود تصویری ملی گرایانه ارائه دهد و از این رو خود را به گونه نشان می‌دهد که گمان می‌رود قدرتی سیاسی است که با غرب مبارزه می کند و در راستای منافع مردم خود فداکاری می‌کند.

رئیس حزب "یورت" ترکیه تاکید می کند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به زودی قدرت خود را از دست خواهد داد زیرا جنبش سیاسی که حکومت در ترکیه اداره می‌کند تمامی خواسته‌های غرب را اجرا کرده است؛ او در همین راستا به توافقنامه ای که نخست وزیر سابق با کالین پاول امضا کرد اشاره نمود و گفت: انگلیسی ها از وهابیت به عنوان ابزاری جهت فروپاشی دولت عثمانی استفاده نموده است.

رئیس حزب "سعادت" ترکیه مصطفی کمالاک نیز دیروز گفته بود رئیس جمهور ترکیه که خود را به عنوان شریکی در ریاست طرح "منطقه بزرگ" در دوره نخست وزیری خویش معرفی کرده بود؛ اکنون همسو با منافع رژیم صهیونیستی عمل می‌کند و اشاره نمود، این رژیم از آغاز شکل گیری خود تاکنون هیچ دوره‌ای به اندازه دوره حکومت حزب عدالت و توسعه در امان نبوده است.

اونال تانیک سردبیر سایت "روتا خبر" ترکیه نیز به نقل از نزدیک به دولت تاکید کرده بود که حزب عدالت و توسعه با حمایت اسرائیل، آمریکا و انگلیس به عنوان طرحی جهت تحقق اهداف و منافع این کشورها تاسیس شده است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار