دو سارق حرفه‌ای و سابقه دار که با تعقیب مشتریان بانک‌ها در فرصتی مناسب وجوه نقد را از خودروی آن‌ها به سرقت می‌بردند توسط ماموران پلیس آگاهی خمینی شهر اصفهان دستگیر شدند.

سرهنگ خسرو احمدی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت مبلغ ۸۴ میلیون ریال وجه نقد از خودروی وی موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که مالباخته به تازگی وجوه نقد را از بانکی در سطح شهر دریافت کرده و آن را در خودرو قرار داده و برای کاری خودرو را ترک می‌کند که سارقان با تخریب درب و شیشه ماشین اقدام به سرقت وجوه نقد می‌کنند.

این مقام مسئول انتظامی عنوان داشت: در ادامه تحقیقات شکایت‌های مشابه دیگری به پلیس ارائه شد که نشان می‌داد سارقان دو نفر هستند که با کمین در اطراف بانک‌های شلوغ و پر جمعیت و تعقیب افرادی که دارای وجه نقد زیاد بدون پوشش مناسب می‌باشند اقدام به تعقیب آن‌ها کرده و سپس در محل‌های خلوت زمانی که مالباخته خودرو را ترک می‌کند با شکستن شیشه و یا تخریب قفل درب خودرو وجه نقد را از داخل خودروی وی سرقت می‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: در این زمینه اقدامات ویژه پلیسی انجام و سرانجام هویت دو نفر از سارقان سابقه دار غیر بومی که در این سرقت‌ها دست داشتند به دست آمدکه با تحقیقات گسترده مخفیگاه آنان در سطح شهرستان شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه متهمان ماموران با هماهنگی مقام قضایی و در عملیاتی ویژه هر دو سارق را دستگیر و در بازرسی از محل دو دستگاه موتورسیکلت که در سرقت‌ها از آن‌ها استفاده می‌شد به همراه مبالغی وجوه نقد توقیف شد.

سرهنگ احمدی با بیان اینکه سارقان در بازجویی‌های انجام شده به ۱۵ فقره سرقت وجوه نقد از مشتریان بانک‌ها اعتراف کردند گفت: در این زمینه پرونده ای تشکیل و سارقان دستگیر شده با شکایت شاکیان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر، حمل وجوه نقد زیاد بدون پوشش مناسب در انظار عمومی توسط مالباختگان، گذاشتن وجه نقد بدون پوشش در داخل خودرو به نحوی که از بیرون قابل رؤیت بودند، و عدم فعال نمودن سیستم‌های حفاظتی خودرو پس از ترک آن را از جمله موارد سهل انگاری مالباختگان که باعث به موفقیت رسیدن سارقان شده عنوان کرد.



"مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید."

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار