معاون شهرسازی شهرداری تهران دلیل اصلی تخریب پاساژ علاءالدین را مشکلات ایمنی اعلام کرد.

علیرضا نادری معاون شهرسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تخلفات صورت گرفته در پاساژ علاءالدین اظهار کرد:‌ در پروانه صادره برای پاساژ علاءالدین قرار بوده این پاساژ، 4طبقه زیرزمین، طبقه همکف و شش طبقه تجاری  و از دو قطعه شمالی و جنوبی تشکیل شده بوده که در سال‌های 75 تا 83 تغییرات جزئی را با اخذ پروانه انجام داده است.

وی در ادامه به توافقات صورت گرفته از سوی علاءالدین با شهرداری تهران اشاره کرد و یادآور شد: این توافقات هیچ‌گاه منجر به صدور پروانه جدید نشده و ذی‌نفع به تعهدات خود نسبت به شهرداری عمل نکرده است.

نادری با تاکید بر اینکه بحث‌های قابل توجهی در خصوص پروژه علاءالدین وجود دارد ادامه داد: ساختمان علاءالدین قبل از گرفتن پایان کار و حل مسائل ایمنی و آتش نشانی بهره داری شده که مشکلات بزرگی را برای مردم، کسبه و همچنین کسانی که به عنوان خریدار به آن پاساژ مراجعه می‌کردند ایجاد کرده است.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه اگر حریقی در پاساژ علاءالدین اتفاق می‌افتاد هیچ تمهیداتی در خصوص آتش نشانی برای آن گرفته نشده بود، تصریح کرد: اگر این اتفاق پیش می آ‌مد حتی 10درصد از مردم هم نمی‌توانستند از آن مکان نجات پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه از شهریور 92 به ذینفع ملک تخلفات صورت گرفته توسط مالک اعلام شده و باید ساخت و ساز در آن ملک متوقف شود، گفت: به دلیل اینکه مالک به توافقات خود نسبت به شهرداری تهران عمل نکرده است پروژه معلق و پرونده و کمیسیون ماده 100 ارسال شد.

نادری با بیان اینکه کمیسیون ماده 100 هیچ ارتباطی به شهرداری تهران ندارد، تاکید کرد: این کمیسیون از سه عضو که شامل یک قاضی از قوه قضائیه، یک نفر از نماینده وزارت کشور و یک نفر نیز از اعضای اصلی شورای شهر تهران است را تشکیل می‌دهند.

معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: این پرونده با تمام محتویات به کمیسیون ماده 100 ارسال شده و رای صادره از سوی کمیسیون بر قلع پاساژ علاالدین بوده است.

وی در ادامه با بیان  اینکه ذی نفع باید طبق دستورالعمل کمیسیون ماده صد در خصوص آنچه مازاد ساخته و تغییر کاربری داده شده را تخریب کند تصریح کرد: ذی نفع اعتراض کرده اما بعد از یک ماه مجددا رای صادره از سوی کمیسیون ماده صد قلع پاساژ علاءالدین بوده است.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با تاکید بر مشکلات ایمنی پاساژ علاءالدین بیان کرد: ذی نفع در دیوان عدالت اداری شکایتی را مطرح کرد و تمامی پرونده‌ها و مدارک را ارائه داد و دیوان آن را بررسی و رای به رد شکایت علاءالدین داد.

وی با بیان اینکه هیچ توافقی در شهرداری تهران به عنوان پروانه تلقی نمی‌شود، گفت: صدور پروانه مراحل قانونی دارد اما توافقنامه به یک پیش نویس گفته می شود که در صورت عمل نکردن طرفین به آن لغو می‌شود.

نادری با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله در شهرداری تهران رعایت ایمنی برای سلامتی مردم است، افزود: پاساژ علاءالدین از آتش نشانی اخطارهای بسیاری را در خصوص نداشتن ایمنی دریافت کرده اما ذی نفع به این اخطارها توجهی نکرده و همین امر موجب عدم صدور پایان کار شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار