مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان افزایش تولید محصولات ارگانیک را در سایه فرهنگسازی مصرف این محصولات و بازاریابی آنها امکانپذیر می دانند.

احمد بایبوردی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: افزایش روزافزون جمعیت و تقاضای بسیار برای مواد غذایی موجب شده است، تولیدکنندگان برای افزای تولید خود بیش از حد از سموم کودهای شیمیایی استفاده کنند و این امر موجب نگرانی مصرف کنندگان و تقاضای بازار برای تولید محصولات سالم و عاری از سم و کود شده است.

وی تصریح کرد: ارایه آموزش های علمی و کاربردی به کشاورزان برای تولید محصولات ارگانیک ضروری است.

 بایبوردی  ادامه داد: تغییر رفتار کشاورزان به منظور مدیریت آفات به سوی کنترل شیمیایی و تولید محصولات ارگانیک بسیار کُند است.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: اتخاذ سیاست های تشویقی برای تولیدکنندگان با راه اندازی غرفه های فروش محصولات سالم در بازار و میادین شهر راهکاری تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: ایجاد کلینیک های آموزشی و تخصصی در زمینه تغذیه، آفات و بیماری های زراعی و باغی در علاقه مند شدن بهره برداران برای تولید ارگانیک بی نتیجه نیست.

بایبوردی تاکید کرد: اختصاص یارانه به کشاورزان تولیدکننده محصولات ارگانیک را می توان در افزایش تولید این محصولات را می توان به عنوان راهکاری اساسی قلمداد نمود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.