بررسی‌ها نشان می‌دهند که حدود ۸۰ درصد عوامل خطر بیماری‌های مزمن قابل کنترل هستند و با کنترل این عوامل، می‌توان از مرگ‌ و میرهای زیادی جلوگیری کرد.

سعید کاظمی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: عوامل خطر بیماری‌های مزمن و غیر واگیر متعدد هستند که اغلب آن‌ها با الگوهای نادرست زندگی در ارتباط بوده و البته می‌توان آن‌ها را کنترل کرد. 

وی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که حدود ۸۰ درصد عوامل خطر بیماری‌های مزمن قابل کنترل هستند و با کنترل این عوامل، می‌توان از مرگ‌ و میرهای زیادی جلوگیری کرد.
 
کاظمی، گفت: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، چاقی و اضافه وزن، چربی خون بالا، کلسترول خون بالا، ورزش نکردن و استرس و فشارهای روانی، از مهم‌ترین عوامل خطر بیماری‌های مزمن هستند. 

وی یادآور شد: با کنترل عوامل خطر فوق، احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و سکته‌های مغزی تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. 

کاظمی، خاطر نشان کرد: با اصلاح عادات زندگی به ویژه اصلاح الگوهای غذایی و رفتاری می‌توان از عوامل خطر بیماری‌های مزمن و تأثیر آن‌ها در بروز بیماری‌های خطرناک جلوگیری کرد.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار