با حضور آیت الله 'ناصر مکارم شیرازی' از مراجع تقلید 'زن در تفسیر نمونه' به همت مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن چهارشنبه شب در نشست علمی جایگاه زن در تفسیر نمونه در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم رونمایی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،محقق و پژوهشگر دینی و همچنین مولف این اثر، تفسیر نمونه اثر آیت الله مکارم را تفسیری اجتهادی که با لوح و رنگ اجتماعی نوشته شده، توصیف کرد و افزود: این کتاب ارزشمند محصول بیش از 15 سال تلاش مستمر آیت الله مکارم و همکاران سخت کوش این مرجع تقلید محسوب می شود.

حجت الاسلام "سعید داودی"، با بیان اینکه نقش این تفسیر در مهجوریت زدایی از قرآن در کشور برجسته و بی بدیل است،اظهار داشت: گرایش اجتماعی و حل معضلات اعتقادی و اخلاقی و اجتماعی جامعه در این تفسیر پر رنگ است.

وی با اشاره به جایگاه زن در تفسیر نمونه،اظهار داشت: این بحث هم در قبل از انقلاب با توجه به نفوذ فرهنگ غرب و نشر شبهات در عرصه مقام و حقوق زن و هم پس از آن در این کتاب به روز و به هنگام شده است.

مولف کتاب زن در تفسیر نمونه با بیان اینکه هر چه در رابطه با زنان در تفسیر نمونه آمده در این اثر گردآوری شده است،افزود: این اثر زمینه دسترسی آسان محققان و پژوهشگران به موضوع های مربوط به زن در تفسیر نمونه برای نگارش مقاله ها و پایان نامه ها را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این اثر در هفت بخش و 700 صفحه منطبق با آخرین ویراش تفسیر نمونه تهیه شده است،افزود: در این اثر تلاش شده، تا همه موضوع های مرتبط با زنان در تفسیر نمونه در بخش های هفتگانه آن گنجانده شود.

وی با اشاره به موضوع های مطرح شده در بخش های هفتگانه زن در تفسیر نمونه،اظهار داشت: در بخش نخست آن سر گذشت غمبار زنان و دیگر اقوام مورد بررسی قرار گرفته و همچنین در بخش دوم نیز تلاش اسلام برای احیای دوباره زن در سه فصل تبیین شده است.

داودی با بیان اینکه بخش سوم این کتاب به احکام زنان بویژه احکام مربوط به ارتباط مردان با زنان اختصاص دارد، افزود: در بخش چهارم نیز به زنان نمونه و شایسته که قرآن آنها را به خاطرطاعات و پیروی از دستورات الهی ستایش کرده، پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه زنان ناشایست و نکوهیده موضوع بخش پنجم این کتاب را تشکیل می دهد، افزود: داستان های قرآنی مختص زنان موضوع بخش ششم و همچنین مباحث مطرح شده در خصوص زنان پیامبر(ص) در قرآن و داستان ها و احکام مربوط به زنان و سفارشات قرآن نسبت به زنان نیز از موضوع های گردآوری شده در بخش هفتم و پایانی کتاب زن در تفسیر نمونه به شمار می رود.

همچنین در پایان این مراسم برخی قرآن پژوهان و محققان قرآنی از سوی آیت الله مکارم شیرازی تجلیل شدند.

/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.