با ترفندی ساده؛

تمامی عکس های پاک شده را بازیابی کنید+معرفی نرم افزار

پاک شدن ناگهانی عکس ها و فایل های شخصی مشکلی است که حتما برای یک بار هم که شده گرفتار آن شده اید.

به گزارش خبرنگار اورژانس ITباشگاه خبرنگاران،در این گزارش شیوه بازیابی فایل های پاک شده از روی مموری کارت را به شما آموزش می دهیم.
 
برای شروع کار به یک کارت حافظه خوان یا به اصطلاح (Memory Card Reader) نیاز دارید.اگر متوجه پاک شدن عکس ها از کارت حافظه شدید بهتر است هیچ فایلی را بر روی آن کپی نکنید و بلافاصله آن را از گوشی،دوربین یا تبلت خود خارج کنید.

مرحله اول
در این مرحله  به یک نرم افزار بازیابی اطلاعات احتیاج دارید.Recuva  یک نرم افزار کاملا رایگان برای ویندوز است که برای این کار می توانید از آن کمک بگیرید.

مرحله دوم
پس از نصب،هنگام اجرا برنامه از شما می‌خواهد نوع فایل مورد نظر برای بازیابی را انتخاب کنید.پس از آن برنامه از شما می‌خواهد که مسیر فایل های از دست رفته خود را تعیین کنید.
کافیست کارت حافظه خود را با یک Memory Card Reader به کامپیوتر متصل کرده و از داخل برنامه درایو مربوط به کارت و محل فایل‌های از دست رفته را تعیین کنید.

نکته1:پوشه تصاویر در گوشی‌های همراه و دوربین‌های دیجیتال معمولاً با نام DCIM مشخص می‌شوند در صورتی که پوشه مورد نظر نیز از بین رفته باشد می توانید کل کارت حافظه را برای جستجو انتخاب کنید.

مرحله سوم
پس از مشخص کردن محل فایل‌های از دست رفته روی Scan کلیک کنید تا برنامه جستجو را آغاز کند.در صورتی که عکس‌های از دست رفته شما بازیابی شود نام آن‌ها در صفحه جستجو مشخص می‌شود. 

نکته 2:سلامت فایل‌های پیدا شده نیز با رنگ‌های سبز،زرد و قرمز توسط نرم افزار مشخص می‌شود.در قسمت Advance نیز می توانید نوع فایل‌هایی که قصد پیدا کردنشان را دارید با استفاده از پسوندهای موجود فیلتر کنید.

مرحله چهارم
در این مرحله پس از انتخاب فایل‌ها جهت بازیابی گزینه Recover را انتخاب کنید.در این قسمت برنامه از شما یک آدرس جدید می‌خواهد که بتواند فایل‌های بازیابی شده را درآن قرار دهد. 

نکته 3:بهتر است کارت حافظه را برای ذخیره فایل های بازیابی شده انتخاب نکنید و ترجیحا یک محل در کامپیوتر خود را برای این کار تعیین کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.