نمایندگان موضوع تخصیص مستقیم 10 درصد از حقوق دولتی از محل معادن به دانشگاه‌ها را به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز شنبه 20 دی ماه در ادامه رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ماده الحاقی 15 این لایحه را بررسی کردند.  
 
تبصره 10 این ماده به موضوع تخصیص 10 درصد از حقوق دولت از معادن به دانشگاه‌ها اشاره داشت که با اخطار قانون اساسی توکلی مقرر شد به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک بازگردانده شد.  
 
توکلی با استناد به اصول 53، 55، 57 قانون اساسی معتقد بود باید حقوق دولت از محل معادن به خزانه واریز و سپس به موضوعات پیش‌بینی شده هزینه شود و نمی‌توان مستقل عمل کرد.  
 
این نماینده اقتصاددان تصریح کرد: از آنجایی که این پیشنهاد نمایندگان بوده و طرح محسوب می‌شود و چون بار مالی دارد شورای نگهبان با آن مخالفت خواهد کرد.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت اخطار توکلی را وارد دانست و گفت: اصول اعلام شده در رابطه با این موضوع شفاف است.
 
وی افزود: اگر این 10 درصد حقوق دولتی است باید به خزانه واریز شود و نمی‌توان مستقل عمل کند.  
 
سرانجام ارجاع تبصره 10 ماده 15 به رای گذاشته شد و نمایندگان با 107 رای موافق، 18 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن با آن موافقت کردند.  
 
هم چنین سایر تبصره‌های ماده 15 به کمیسیون ارجاع شد که البته بدون بررسی مجدد در آنجا به صحن بازخواهد گشت. 

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار