تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدارش در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا فردا ساعت 12:30 به مصاف تیم ملی بحرین می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ملی‌پوشان کشورمان در اولین بازی‌شان در جام ملت‌های آسیا 2015 فردا ساعت 12:30 به دیدار تیم ملی بحرین در ورزشگاه‌ ملبورن می‌روند.
 
 تیم ملی فوتبال کشورمان برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا باید در اولین قدم تیم ملی بحرین را پشت سر بگذارند تا به کسب نتیجه در بازی‌های بعدی امیدوار باشد.
 
تیم بحرین حریف سخت کوش و پر تلاش برای تیم ملی فوتبال کشورمان محسوب می‌شود و اگر چه بحرین روی کاغذ جزو تیم‌های درجه 2 آسیا محسوب می‌شود اما همین تیم خاطره تلخ برای تیم ملی رقم زده است تیم ملی به علت شکست مقابل بحرین، جام جهانی 2002 را از دست داد البته بعد از آن شکست، تیم ملی بارها بحرین را برد.
 
برد شش گله مقابل بحرین آخرین پیروزی خاطره انگیز و پر گل تیم ملی برابر این تیم عربی بود.
 
بحرینی‌ها فقط به فکر فوتبال بازی کردن نیستند و تلاش می‌کنند از طریق  ضد فوتبال‌ هم به نتیجه دلخواه‌شان‌ برسند بر این اساس کی‌روش و بازیکنان با تجربه‌ای همچون نکونام و تیموریان باید این موضوع را به دیگر بازیکنان گوشزد کنند که اسیر حواشی نشوند.
 
به هر حال تیم ملی فوتبال کشورمان نسبت به بحرین برتر است چرا که ما در جام جهانی برزیل حضور داشتیم اما بحرین در مرحله پلی‌اف مقابل نیوزلند شکست خورد و از رسیدن به جام جهانی 2014 بازماند.
 
تیم ملی در رده‌ بندی فیفا هم 51 جهان است اما بحرین تیم صدو دهم است در حال حاضر طبق همین رده بندی تیم اول آسیا هستیم بر این اساس تیم ملی روی کاغذ برتر از بحرین است و باید دید ملی‌پوشان یک بار دیگر در زمین مسابقه این موضوع را به بحرین ثابت می‌کنند یا نه!
 
مسیر آماده سازی دو تیم برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا متفاوت از یکدیگر بود تیم ملی فوتبال کشورمان دو دیدار تدارکاتی با تیم‌های ملی کره جنوبی و عراق داشت و چند دیدار هم با چند تیم باشگاهی در اردوی آفریقای جنوبی داشت.

کی روش هم در بازیهای تدارکاتی ترکیب اصلی تیم ملی را به حریفان نشان نداد. بر این اساس سرمربیان تیم‌های دیگر منتظر هستند تا تیم ملی ایران را در اولین بازی ارزیابی کنند و بدانند ایران بعد از جام جهانی چه تغییراتی داشته است.

همچنین تیم بحرین در مسیر آماده‌سازی برای جام ملتهای آسیا با تیمهای عربستان، سنگاپور و اردن بازیهای دوستانه داشته که در هر سه بازی هم برنده شده است. البته آنها در روزهای آخر 2014 عدنان حمد را از سرمربیگری خود برکنار و مرجان عید را جانشین او کردند.

به هر حال با وجود اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان نسبت به بحرین بازیهای تدارکاتی کمتری انجام داده است اما فوتبال ما هنوز یک سرو گردن بالاتر از فوتبال بحرین است.
 
تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل بحرین نیمی از راه صعود را می‌پیماید و برای رقبای اصلی‌اش در آسیا خط و نشان می‌کشد.
 
*تاریخچه رویارویی تیم‌های فوتبال ایران و بحرین

2 تیم فوتبال ایران و بحرین تا الان 15 بار به مصاف یکدیگر رفتند که حاصل آن 7 برد برای ایران، 4 برد برای بحرین و 4 مساوی بوده است.
 
بیشترین دیدار این 2 تیم تاکنون در مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی بوده است که در سه دوره با یکدیگر همگروه شدند و طی آن 6 دیدار، 2 پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای بحرین و 3 تساوی ماحصلش بوده است.
 
باید دید تیم ملی فوتبال کشورمان می‌تواند برای هشتمین بار تیم ملی بحرین را شکست دهد یا نه!

بنجامین ویلیامز استرالیایی به همراه 2 هموطن خود ماتیو کرم و پائول سترانگولو دیدار ایران برابر بحرین را قضاوت می‌کند.
 
کریستوبیس از استرالیا و آکایی یاگی هم از ژاپن داور و کمک داور ذخیره این بازی خواهند بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار