چهارمین مرحله از مسابقات قهرمانی سرعت کشورجمعه 19 دی ماه با حضور یک راننده خانم و رونمایی از خودروی سری مسابقات لجندز در تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: چهارمین دوره مسابقات قهرمانی سرعت کشور جمعه ۱۹ دی ماه در پیست اتومبیلرانی تهران برگزار شد.

در این دوره علاوه برکلاس های پراید استاندارد ، ۱۴۰۰و ۱۶۰۰ جی تی ، ۲۰۶ استاندارد، دو کلاس تیپ ۳ و ۵  BMW ، اختصاصی خودروهای ۲۰۰۰ و ۴۰۵ نیز بودند.

همچنین کلاس اختصاصی BP GT که برای اولین بار در مسابقات قهرمانی سال جاری برگزار شده بود یک مهمان ویژه در خط استارت داشت که از خودروی لجندز رونمایی شد.

برابر اعلام مسئولان این خودرو نوع خاصی از خودروهای مسابقه ای می باشد که در هدایت آن در پیست توانایی های راننده تاثیر گذار خواهد بود.

سری مسابقات خودروهای لجندز نیز از سال آینده در مسابقات میدانی اتومبیلرانی لحاظ خواهد شد.

با قرار گرفتن خودرو های پراید در خط استارت مسابقه به صورت رسمی از ساعت ۱۰:۳۰ آغاز شد.

در کلاس پراید استاندارد که سماواتی تنها خانم شرکت کننده در مسابقات سرعت در آن حضور داشت ارسلان علیزاده  مقام اول، وحید عطایی، مقام دوم و فرهاد حسینیان مقام سوم را بدست آوردند.
 
در کلاس بعدی خودرو های BMW تیپ 5 به رقابت پرداختند که سبقت های پی در پی و انجام حرکات دریفت برخی رانندگان جذابیت خاصی را برای تماشاگران ایجاد کرده بود و درنهایت علیرضا حیدری بر سکوی نخست ایستاد تا علی ضمیری سکوی دوم و پاتریک آبنوسـی سکوی سوم را کسب کنند.
 
در ادامه خودروهای BMW تیپ 3  به رقابت پرداختند که استارت فوق العاده رضا محمود زاده منجر شد تا وی جایگاه خود را از نفر آخر به نفر اول تغییر دهد. سبقت های متوالی ، جذاب و رقابت تنگاتنگ رانندگان در پایان منجر به عبور خودروی رضا محمود زاده از خط پایان گردید و به دنبال وی محمد فراهانی و مرتضی شاد فرخ به ترتیب دوم و سوم شدند.
 
در ادامه هیئت موتور سواری استان تهران با 10 موتور سوار به اجرای مسابقه نمایشی موتور ریس پرداختند که با بروز حادثه ای  برای یکی از موتورسواران  پرچم قرمز به نمایش درآمد تا این رقابت نمایشی متوقف شود.
 
 کلاس بعدی مسابقات سرعت زمستانی که همیشه طرفداران زیادی داشته و همچینن حاشیه های مربوط به خود را دارد کلاس 206 استاندارد بود که از ویژگی های آن حضور یگانه قهرمان سه دوره قبل با خودروی جدید است.
 
استارتی درگیرانه و با فاصله های ناچیز توسط رانندگان آغاز شد و جنگ سرعت برای کسب جایگاه بالاتر ادامه داشت تا خودروی شماره 17 پیشتاز گردد ولی  برخورد وی با خودروی 96 باعث چرخیدن این خودرو در پیچ انتهایی مسیرمسابقه منجر به دادن رای اخراج  وی توسط داوران شد
 
تا بعد از 15 دور نمایش درگیرانه در تمام جایگاه های مسابقه در نهایت شروین یگانه مانند سه دوره قبلی مسابقات قهرمانی سرعت سال جاری رقبای خود رامغلوب کرده و به مقام قهرمانی برسد و  به ترتیب مهرداد صفری و آرش خامنه دوم و سوم شوند.
 
در ادامه کلاس خودروهای 2000 برگزار شد و شهرام سعیدی مقام اول ، مهدی حسن پور مقام دوم و علی قیـدر مقام سوم را کسب کردند.
 
کلاس بعدی BP GT  نام داشت که با توجه به توافقی که بین رانندگان  ایجاد شده برگزار می شود . این کلاس دارای مهمانی ویژه در خط استارت بود که اولین بار در ایران به نمایش در آمد.
 
 لجندز نوعی خودرو برای مسابقات میدانی است با ویژگی و ظاهری متفاوت که از سال 94 نیز در سری مسابقات سرعت به عنوان کلاسی مجزا برگزار خواهد شد.
 
در پایان این کلاس فرهاد جعفری ، فرزاد خدایاری و نادر جعفری به ترتیب از خط پایان گذشتند و اول تا سوم شدند.
 
هفتمین کلاس مربوط به خودروهای 405 بود که با قهرمانی علی اکبر مقیمی ، دومی رضا برقیانی و سومی مجتبی اردستانی به پایان رسید.
 
و درآخرین کلاس خودروهای  1400 جی تی که قهرمانان مختص به خود رادارد ، همچون دوره های گذشته سیامک موسوی بر سکوی نخست ایستاد و فرشید طراح و رحمان کورانی به ترتیب دوم و سوم شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرعت ، اتومبیل ، نفرات ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار