خبرنگار شبکه الاخباریه عربستان در گزارشی مدعی شد: در حالی که نشانه‌هایی از خوش‌بینی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران وجود دارد، اما تحلیلگران سیاسی بعید می دانند این مسئله در آینده‌ای نزدیک حل شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "ریم الرخاوی" خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی با تهیه گزارشی درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت: اتحادیه اروپا اعلام کرد مذاکرات هسته ای شش کشور بزرگ با ایران هجدهم ژانویه در ژنو برگزار می شود.

"نایل گدنار"، تحلیلگر سیاسی در این باره تصریح کرد: نگرانی از برگزاری این مذاکرات وجود دارد. ما فکر نمی کنیم این مذاکرات نتیجه بخش باشد. نگرانی بر می گردد به این که ایران بتواند آمریکا را به سوی امضای توافقی برای کاهش یا لغو تحریمها هدایت کند در مقابل، ایران برنامه هسته ای خود را محدود نکند و به شروط مذاکرات پایبند نشود.

خبرنگار این شبکه در ادامه افزود: اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد، شش کشور بزرگ تلاش می کنند در این مذاکرات پیشرفتی حاصل شود و به راه حل جامع درباره برنامه هسته ای ایران دست یابند. در این بیانیه همچنین آمده است مذاکرات در سطح مقامات بلند پایه برگزار می شود.

در همین حال قرار است رایزنی های دوجانبه بین آمریکا و روسیه قبل از برگزاری نشست ژنو، انجام شود.

احمد الحلفی، روزنامه نگار خاطرنشان کرد: در حقیقت برنامه هسته ای ایران پیچیده و برای کشورهای منطقه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس نگران کننده است. همه کشورها امیدوارند این مساله خاتمه یابد تا ثبات در منطقه برقرار شود، اما همه علائم نشان می دهد هنوز مذاکرات به نتیجه نرسیده است. البته دور جدید مذاکرات هجدهم ماه کنونی آغاز می شود.

"ریم الرخاوی" در پایان گزارش خود گفت: شرکت کنندگان در مذاکرات تلاش می کنند اختلافات درباره میزان غنی سازی اورانیوم و ایجاد سازوکار لغو تحریمهای ایران را بررسی کنند.

ایران و 1+5 دور جدید مذاکرات را در سال میلادی جدید آغاز می‌کنند. 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار