محمد منتظري
در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: طول مسیر خط 4، حدود 10 کیلومتر است که بخشی از آن حدفاصل ایستگاه انقلاب تاآزادی در سال 1389 و مابقی مسیر حدفاصل ایستگاه آزادی تا اکباتان در سال 1390 مورد بهره برداری قرار گرفت است.
وي افزود: خط 4 متروی تهران که مسیر شهرک اکباتان، خیابان های آزادی- انقلاب و پیروزی را با گذر از مهمترین میدانهای تهران مانند آزادی، انقلاب، ابن سینا، شهدا و شهید کلاهدوز طی می کند، با خط تهران - کرج در ایستگاه اکباتان (ارم سبز) تقاطع دارد و مسافران مترو در خط تهران - کرج می توانند علاوه بر ایستگاه صادقیه از طریق این ایستگاه به خطوط پر ظرفیت متروی تهران راه یابند که بدینوسیله از شلوغی ایستگاه صادقیه و مسیر خط دو نیز کاسته می شود.
منتظري گفت:این ایستگاه تقاطعی که در انتهای فاز یک خط 4 قراردارد همچنین ایستگاه دروازه دولت، ایستگاه تقاطعی خطوط 1 و 4 و ایستگاه دروازه شمیران نیز ایستگاه تقاطعی خطوط 2 و 4 متروی تهران است.
معاون تحقيقات فني شركت راه آهن شهري تهران و حومه در خصوص بومي سازي كه در خط 4 مترو تهران صورت گرفت توضيحاتي را عنوان و گفت: در خط 4 بيشتر امكانات و تجهيزات ايراني بود و همين امر موجب ارزان تر تمام شدن ساخت مترو در اين خط شده است.
انتهای پیام/