دبیر ستاد کشوری نظارت بر اجرای تعرفه های پزشکی جامعیت دادن به خدمات را ازدیگر اولویت های در دستور کار عنوان کرد و بیان داشت :خدمات سرپایی ؛پاراکلینیک و پیراپزشکی باید به سایر خدمات اضافه شود تا جامعیت پیدا کند.

دکتر محمد جهانگیری دبیر ستاد کشوری نظارت بر اجرای تعرفه های پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران کتاب ارزش نسبی خدمات را گام موثری در اجرای عدالت بین رشته ای و خدماتی دانست و اظهار داشت : این کتاب پویایی خدمات سلامت را در برخواهد داشت که با توجه به زمان کم و مشکلات موجود برای سال آینده اولویت ما بهینه سازی این کتاب و رفع مشکلات آن خواهد بود.

 وی با بیان اینکه بهره وری و بهینه سازی ناوگان ارائه خدمات را با اصلاح تعرفه ها در دستور کار قرار دادیم ؛افزود: باید به پایداری منابع برسیم تا جامعه پزشکی روی این موضوع بهره مندی داشته باشد و با در نظر گرفتن تمامی گروههای پزشکی و جامعیت پیدا کردن تمامی خدمات ؛ رضایت خاطر را برای ارائه دهندگان خدمت فراهم کنیم.

 به گفته وی تمامی تلاشهایی که صورت می گیرد در جهت حفاظت و حمایت واقعی از مردم و بیماران است که باید با ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت این مهم رخ دهد.

جهانگیری با تاکید براینکه حمایت از بیمار صرفا کاهش هزینه ها نیست ؛ادامه داد: خدمت واقعی به بیمار زمانی است که بتوان خدمات بهینه ؛مطلوب ؛بهنگام و در دسترس به تمام آحاد جامعه ارائه داد که بدون واقعی سازی مطلوب خدمات و ایجاد انگیزه برای جامعه پزشکی که در اقصی نقاط کشور به ارائه خدمت بپردازند این امر محقق نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تدوین کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات گامی در جهت شفاف سازی عملکردها بوده که تقریبا 80 درصد مسیر را پیموده ایم و در این راستا ستاد نظارت بر اجرای تعرفه ها شکل گرفته که نظارت بر پیاده سازی تعرفه ها و ارزش های خدمات سلامت در تمامی مراکز درمانی کشور و رفع موانع اجرایی آن در دستور کار این ستاد است .


 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار