دکتر علی اکبر سیاری گفت: خدمات الکترونیک در سه شهر محروم مرزی آغاز شده است که در حوزه شهر و روستا خدمات مراقبت بهداشتی اولیه و خدمات درمانی سرپایی ارائه می‌گردد.

دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در سه شهر محروم زحک سیستان بلوچستان، کدیور استان آذربایجان شرقی و پاوه در کرمانشاه بسته خدمات سلامت الکترونیک در حوزه شهر و روستا در حال اجراست که بصورت خدمات بهداشتی و درمانی مرزی انجام می‌گردد. 
در این مناطق پرونده سلامت الکترونیک تشکیل می‌شود که برای جمعیت تعریف شده در این مناطق، خدمات توسط بهورز، کاردان، کار‌شناس و پزشکی اجرایی می‌گردد. 

وی ادامه داد: در این مذاکره، مردم فراخوان می‌شوند و برایشان پرونده سازی بطور الکترونیکی تشکیل می‌گردد. سپس به سه دسته تقسیم می‌شوند افرادی که سالم هستند و به این گروه آموزش داده می‌شود. گروه دوم افرادی که مبتلا به بیماریهای مزمنی چون دیابت، فشارخون، پوکی استخوان و یا سرطان هستند که این گروه هم شناسایی شده و تحت مراقبت قرار می‌گیرند. 

دکتر سیاری گفت: دسته سوم افرادی هستند که به مرحله پیشرفته بیماری رسیده‌اند که این افراد با متخصصین مرتبط می‌شوند و با دریافت مشاوره و از این طریق سیستم ارجاع، تحت مداوا قرار گیرند. 



 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار