دومینیک دوویلپن" نخست وزیر سابق فرانسه گروه تروریستی داعش را فرزند بدترکیب سیاست متکبرانه و بی‌ثبات غرب توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی شفقنا،‌ "دومینیک دوویلپن" نخست وزیر سابق فرانسه سیاست غرب را مسئول گسترش کانون های تروریسم در سراسر جهان دانست و گروه تروریستی داعش را فرزند بدترکیب این سیاست متکبرانه و بی‌ثبات توصیف کرد. 

دوویلپن در گفتگو با شبکه خصوصی فرانسوی "بی اف ام تی وی" تصمیم "باراک اوباما "رئیس جمهور آمریکا برای تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش را "خطرناک و بی ارزش" دانست زیرا موجب گسترش کانون های تروریستی خواهد شد. 

وی  درباره حوادث امنیتی اخیر در فرانسه گفت: "زمان آن فرا رسیده است که اروپا و آمریکا از تجربه جنگ افغانستان درس بگیرند. در سال 2001 (زمان آغاز حمله آمریکا به افغانستان) ما یک کانون اصلی تروریسم داشتیم ولی اکنون پس از 13 سال عملیات نظامی در افغانستان و عراق و لیبی و مالی، حدود پانزده کانون تروریستی به علت سیاست های تناقض آمیز ما ایجاد شده است". 

دوویلپن سازمان داعش را فرزند بدترکیب و نتیجه سیاست متکبرانه و بی ثبات غرب دانست. 

وی همچنین درباره افزایش سریع توانایی های گروه داعش هشدار داد چرا که به علت سیاست های تناقض آمیز غرب، شمار اعضای آن از چند هزار نفر در چند ماه پیش به بیست تا سی هزار نفر افزایش یافته است. 

دوویلپن همچنین درباره به راه انداختن جنگ در منطقه‌ای که از تروریسم رنج می برد و با بحران هویت مواجه است هشدار داد و چنین اقدامی را ریختن بنزین بر آتش توصیف کرد. وی گفت ما با شرکت در چنین جنگی، خطر متحد شدن گروه های تروریستی را برضد خود می‌پذیریم و به آنها خدمتی می‌کنیم که انتظارش را نداشتند. 

دوویلپن در چارچوب انتقاداتش از سیاست های غرب که اساس آن را ایجاد جبهه های جدید جنگ با تروریسم تشکیل می دهد گفت: "غرب امروز برضد خلافت اعلام شده داعش در عراق و سوریه وارد جنگ می شود و فردا کانون های جدید تروریسم ایجاد خواهد شد و مجبور خواهیم شد وارد جنگ دیگری برضد خلافت در لیبی شویم".

وی افزود: "وارد هر جنگی شویم، مجبور می شویم برای حل مشکل ناتوانی و بی کفایتی خود در پاسخ دادن به تهدیدات تروریستی، جنگ دیگری به راه اندازیم. از این رو معتقدم تصمیم اوباما برای برای تشکیل ائتلاف برضد تروریسم، اقدامی بی ارزش و خطرناک خواهد بود". 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار