همایش بسیج و رسانه یادبود شهدای رسانه روز سه شنبه ۲۳ دی‌ماه با سخنرانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "مسعود بصیری" مسئول سازمان بسیج رسانه در نشست خبری که به مناسبت روز بسیج رسانه برگزار شد، اظهار داشت: همایش بسیج رسانه، یادبود شهدای رسانه روز سه شنبه ۲۳ دی‌ماه با سخنرانی سردار نقدی و صفار هرندی در نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن شماره ۱ از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.
 
وی افزود: رسانه‌های ما از شهدا در طول دفاع مقدس و پس از آن کم نگذاشته‌اند و ما خوشحالیم که در رسانه‌های ما افرادی فعالیت می‌کنند که راه شهدا را ادامه می‌دهند.
 
مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به تأسیس این سازمان و اهدافی که وجود دارد، تأکید کرد: همه خبرنگارانی که در راستای جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند زیر چتر بسیج‌اند و قریب به اتفاق مردم بسیجی بوده و یک عده کارت دارند و یک عده هم فرصت برایشان فراهم نشده تا در بسیج حضور یابند.
 
بصیری با بیان تعریف بسیج رسانه به عنوان یک مجمع صنفی خبرنگاری که اهداف والای خبرنگاری را پیگیری می‌کند، گفت: تصمیم‌گیری، آگاهی‌دهی، عبور از مرز‌ها به همه دنیا برای آگاهی، از جمله اهداف سازمان بسیج رسانه بوده و تلاش کنیم صدای جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان برسانیم و در این باره نیازمند رسانه هستیم، زیرا غربی‌ها در این زمینه قدرتمند عمل می‌کنند و امروز کل رسانه‌های مکتوب ما نزدیک به یک میلیون بوده، حال آنکه تیراژ رسانه‌های دنیا چند ده میلیون است.
 
مسئول سازمان بسیج رسانه ادامه داد: هنوز در عرصه زبان انگلیسی و عربی توانایی‌های لازم برای نقش‌آفرینی را نداریم و سازمان بسیج رسانه به دنبال تقویت رسانه‌های داخلی و انجام یک‌سری اقدامات در حوزه رسانه برای جامعه خبری ۱۴ تا ۲۰ هزار نفری است.
 
وی گفت: تاکنون ۲۰۰۰ نفر در بسیج رسانه ثبت نام کرده‌اند و کارت دارند و تا پایان سال این تعداد به ۴۰۰۰ نفر خواهد رسید و به دنبال این هستیم تا در آینده نه چندان دور به ۴۸ هزار نفر برسند که این پتانسیل بسیار قدرتمند خواهد بود.
 
بصیری با اشاره به وجود دفا‌تر مختلف در شهر‌ها و افتتاح هفته‌ای ۱۴ دفتر در شهرستان‌ها و استان‌ها و رساندن این پتانسیل به ۲۵۰ دفتر در آینده، افزود: نقش‌آفرینی ما در انجمن‌های صنفی تصدی‌گری نبوده، بلکه خبرنگاران خود آن‌را حمایت و همراهی می‌کنند و در تهران نیز در خبرگزاری مهر، دفاع مقدس و روزنامه وطن امروز دفا‌تر سازمان راه‌اندازی خواهد شد.
 
مسئول سازمان بسیج رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره امکانات و تسهیلات لازم برای خبرنگاران در این حوزه اظهار داشت: پیگیری مشکلات خبرنگاران برای تسهیل آن و تصمیم‌گیری به عنوان یک پیکره واحد، حل مشکل بیمه و بیمه تکمیلی با هماهنگی مؤسسات، تقسیط بیمه شخص ثالث خودرو، راه‌اندازی اردوهای راهیان نور و سفرهای زیارتی و امکان ایجاد زمینه لازم از طریق انجمن‌های صنفی برای ایجاد یک امنیت شغلی از جمله این اقدامات است.
 
بصیری با اشاره به کارکرد و رفتار ویژه بسیج و اقدامات لازم در حوزه صنفی و قانونی افزود: اگر خبرنگاری غیرقانونی بازداشت شده، طبیعتاً واکنش نشان می‌دهیم و اگر هر کسی به هر دلیلی با اقدام نظامی یا با هدف قرار دادن اندیشه و فکر مردم اقدامی انجام داده باشد، قانون و قوه قضائیه بر اساس الزامات قانونی عمل می‌کند و اگر خبرنگاری با دستگاه‌های جاسوسی همکاری داشته باشد این نکوهیده است و در آمریکا نیز خبرنگارانی که درباره کشته‌های آمریکا در عراق یا مخالفت با رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند، دچار مشکل می‌شوند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: خبرنگار می‌تواند در نقاط محروم نقش آفرینی کند و با انعکاس کاستی‌ها مشکلات را نشان داده و در اقتصاد مقاومتی به وظایف و تکالیف خود عمل کند، لذا خبرنگار پیغام‌بر حقیقت جمهوری اسلامی برای مردم و دنیا است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار