برنامه ریزی لیگ حرفه ای بسکتبال دیروز 20 دی با حضور نمایندگان تیم ها انجام شد. لیگ حرفه ای طبق این برنامه ریزی با قوانین مشابه لیگ ملی و از تاریخ 27 بهمن آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ لیگ ملی بسکتبال طبق برنامه قبلی با برگزاری پلی آف 4 تیمی (نیمه نهایی) و فینال در بهمن ماه به پایان می رسد. طبق جلسه هماهنگی تیم های سوپرلیگی که روز گذشته بدون حضور نمایندگان رسانه ها برگزار شد، شرایط برگزاری لیگ حرفه ای هم درست مانند لیگ ملی خواهد بود با این تفاوت که تیم ها حق جذب 2 بازیکن خارجی را دارند.

واحدپور رئیس کمیته مسابقات فدارسیون در این مورد توضیح داد: با ورود بازیکنان خارجی نیازی به کنار گذاشتن 2 بازیکن داخلی نیست و به این ترتیب تیم ها حق داشتن 15 بازیکن داخلی به علاوه 2 بازیکن خارجی را دارند. در صورتی که تیمی قصد گرفتن بازیکن خارجی را نداشته باشد، امکان جذب 2 بازیکن ایرانی را به جای بازیکنان خارجی دارد. بازیکنان خارجی تیم ها نیز از ابتدای مسابقات به صورت همزمان امکان بازی دارند.

نقل و انتقالات ممنوع

نقل و انتقالات بازیکنان برای لیگ حرفه ای ممنوع است مگر اینکه بازیکنی در لیگ ملی یا لیگ های دیگر بازی نکرده باشد و به لیست تیمی اضافه شود. تیم ها تا روز 31 فروردین 94 و پیش از شروع مرحله پلی آف لیگ حرفه ای فرصت تکمیل لیست خود و اعلام اسامی بازیکنان خارجی را دارند.

استراحت 3 هفته ای تیم ها از 25 اسفند

9 تیم برای حضور در لیگ حرفه ای اعلام آمادگی کرده اند اما تمام تیم هایی که قصد حضور در لیگ حرفه ای را دارند تا روز شنبه 27 دی ماه فرصت اعلام آمادگی کتبی به سازمان لیگ را دارند.

لیگ حرفه ای از روز 27 بهمن سال جاری آغاز می شود و تا 25 اسفند ادامه دارد. تیم ها از روز 25 اسفند به تعطیلات نوروزی می روند و مسابقات از 17 فروردین ادامه پیدا می کند. قهرمان لیگ حرفه ای نیز اوایل خرداد سال آینده مشخص می شود.

در این میان فدراسیون بسکتبال غرب آسیا تاریخ 15 تا 25 اسفند را برای برگزاری مسابقات غرب آسیا در نظر گرفته است اما هنوز برگزاری این مسابقات قطعی نشده و هیچ تیمی برای گرفتن میزبانی اعلام آمادگی نکرده است.

به گفته واحدپور رئیس کمیته مسابقات فدراسیون، در صورت برگزاری مسابقات غرب آسیا تنها بازی های 2 نماینده ایران در غرب آسیا به تعویق می افتد و سایر مسابقات طبق روال برگزار می شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: لیگ ملی ، حرفه ای ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار