نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه مصوبات شورای عالی آب در مورد زاینده رود به طور دقیق اجرایی شود، گفت: برداشت‌های غیرقانونی و بی‌رویه از زاینده رود لغو و کنترل‌های هوشمند در این خصوص اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در تذکر شفاهی خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 21 دی ماه) گفت: مصوبات شورای عالی آب در مورد زاینده‌رود به طور دقیق اجرایی شود چرا که در غیر این صورت فایده‌ای نخواهد داشت.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از سه سال حداقل آب برای بخش کشاورزی در زاینده‌رود جاری شده است انتظار می‌رود این حداقل ادامه داشته باشد چرا که محیط زیست و رودخانه هم حق آبه دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: اگر مصوبات شورای عالی آب در مورد زاینده‌رود اجرایی نشود، با خشکی مطلق زاینده‌رود مواجه می‌شویم بنابراین باید برداشت‌های غیرقانونی و بی‌رویه لغو شود و کنترل هوشمند در این خصوص انجام گیرد.

فولادگر ادامه داد: انتظار داریم صندوق جبران خسارت برای کسانی که از رودخانه زاینده‌رود حق آبه و سهم داشتند راه‌اندازی شود و همچنین پروژه‌های انتقال آب به این رودخانه سرعت گرفته و به اتمام رسد.

وی تصریح کرد: درست است که پروژه‌های عمرانی با بودجه‌های محدود دولت اجرایی نمی‌شود اما اینکه ردیف مربوط به این پروژه‌ها حذف شود صحیح و قابل قبول نیست.

نماینده اصفهان افزود: باید بودجه‌ای که دولت می‌تواند در خصوص پروژه‌های عمرانی در نظر گیرد و ردیف مربوط به این پروژه‌ها وجود داشته باشد و ما به دنبال ایجاد منابع دیگر باشیم به عنوان مثال لایحه رفع موانع تولید که به قانون تبدیل و اجرایی شود می‌تواند منابعی را جذب کند تا پروژه‌های نیمه تمام کشور به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته به سرانجام برسد.

فولادگر خاطرنشان کرد: دولت جدید برای مبارزه با فساد اقدامات جدی انجام دهد چرا که انتقاداتی که مطرح می‌شود درست بوده و باید با اقدامات عملی زمینه بروز انتقادات در آینده نسبت به دولت فعلی را برطرف کرد.

پایان پیام/ 

   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار