حوزه هنری كردستان با ارسال 20 فیلم در نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» حضور می یابد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، امین مرادی رئیس حوزه هنری  كردستان با اعلام این خبر افزود: هدف جشنواره رویش كه هر ساله توسط حوزه هنری برگزار می شود، تجلی بخشیدن مفاهیم دینی در آثار فیلم سازان جوان است. 

وی افزود: با تعریفی جدید و نه كلیشه ای از مفهوم دین و نشان دادن صرف مناسك و شعائر دینی در این جشنواره به آثاری توجه می شود كه در آن هنرمند توانسته باشند یك پیام دینی را با پرداختی مناسب به یك قصه در قالب فیلم كوتاه تبدیل نمایند و مخاطب این قصه ها را به خوبی درك كند. 

وی با پر اهمیت خواندن این جشنواره كه هم اكنون مهم ترین و تأثیرگذارترین جشنواره فیلم های كوتاه با موضوع «دینی» است، ادامه داد: خوشبختانه حوزه هنری كردستان با پتانسیل بالای علاقه مندان به عرصه فیلم و سینما با ارسال بیش از 150 طرح، فیلم و فیلم نامه، حضوری موفق در هشت دوره برگزاری جشنواره داشته و حاصل این حضور كسب عناوین مختلف در دوره های گذشته این جشنواره بوده است. 

مرادی در ادامه با توجه به ویژگی منحصر به فرد جشنواره و بهره گیری از تجربه حضور در 8 دوره گذشته رویش، درباره برنامه امسال حوزه هنری كردستان گفت: سعی شده با بهره گیری از توان هنرمندان جوان فیلم هایی به این جشنواره ارسال شود كه ضمن دارا بودن خصوصیات لازم فیلم كوتاه و توجه به موضوع جشنواره تعریفی زیبا از مقوله دین را به تصویر بكشند.

وی افزود: فیلم های ارسالی حاصل تلاش هنرمندان جوان كردستانی وابسته به واحد هنرهای تصویری حوزه هنری كردستان بوده كه در فاصله بین جشنواره هشتم و نهم تولید گردیده اند و همگی از درونمایه دینی برخوردار هستند.

رئیس حوزه هنری كردستان در پایان فیلم های ارسالی به جشنواره نهم رویش را به این شرح اعلام و معرفی نمود:

1- اندك جایی برای زیستن – زانیار لطفی ، هیرش آرمند
2- خیالی دلپذیر- رسول احمدی
3- نفتكش رئال مادرید – ستار چمنی گل
4- پلاك استیل – زانیار عزیزی
5- آخرین موسیقی شنیده نمی شود – هادی احمدی
6- حال برادر من خوب است – هادی احمدی
7- مورچه ها – زانیار طهماسبی
8- زن و شوهر كارگر – سیروان كرمی
9- سكوت – تیمور قادری
10- عروس باران (بوكه بارانه) – ئاكو زندكریمی
11- بازی – پژمان ساعد پناه
12- دوستی برای دوستم – سركوت محمدی
13- پروانه ها – عدنان زندی
14- یك روز برفی- زانیار طهماسبی
15- یك – هیچ – سامان حسین پور
16- نخ و سوزن – نوید زارع
17- هوای دونفره – ناصر نیكبخت
18- كابرات – برهان احمدی
19- پسر خوب – دانش صلواتی
20- O+  - نظیر میرزایی

بر اساس اعلام سایت جشنواره، تاكنون علاوه بر 20 فیلم تولیدی حوزه هنری  كردستان، 10 فیلم دیگر از هنرمندان كردستانی به این جشنواره ارسال گردیده است.

نهمین جشنواره رویش 5 تا 8 اسفند ماه 93 به همت حوزه هنری برگزار می شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار