دومین دوره از آموزشی توسعه مدل توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با حضور مشاور امور بانوان وزارت کشور و مشاوران امور بانوان استانها در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، فهیمه فیروزفر مدیرستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در این نشست به آموزش مباحث حوزه زنان سرپرست خانوار پرداخت و تمامی فرایندهایی که در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهرداری تهران پشت سر گذاشته می شود را تشریح کرد .

فیروزفر در بخشی از سخنانش تاکید کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید به صورت شبکه سازی شروع شود به طوری که هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی در آن فعال باشند. چرا که موضوع زنان سرپرست خانوار حوزه ای است که همه نهادهای دولتی و خصوصی علاقه مند به فعالیت در آن هستند .

فیروزفر ایجاد یک شبکه اطلاعاتی از کل زنان سرپرست خانوار در سطح کشوررا مهمترین گام برای آغاز این کار از سوی استانداری ها عنوان کرد و گفت: بدین ترتیب علاوه بر داشتن آمار زنان سرپرست خانوار، امکان جست وجوی این افراد بر اساس کدملی در سایر نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد و بهزیستی و... نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه زن سرپرست خانوار زمانی که توانمند می شوند مطالباتش نیز بیشتر می شود، تصریح کرد: نهادی که قرار است زن سرپرست خانوار را توانمند کند، باید در گام نخست به خوبی مخاطبش را بشناسد و متناسب با نیاز این مخاطب برنامه ریزی کند تا زمینه جداسازی فردی که به توانمندی رسیده است، از نهاد حمایتی فراهم شود .

وی بخشی دیگر از اتفاقات موثری که در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران شکل گرفته است را " نذر فرهنگی" عنوان کرد و در این باره به مشاوران امور بانوان استانداری ها گفت: نذر فرهنگی بر اساس وقت و مهارت افراد توانمند و متخصص ایجاد شده است که ستاد توانمندسازی به این سامانه متصل است و براساس نیاز زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها، افراد متخصص، توانمندی ها و مهارت خود را برای ارتقای زنان سرپرست خانوار به کار می گیرد. بدین ترتیب ستاد توانمندسازی با سامانه نذر فرهنگی زمینه ارتباط متخصصان و افراد تحت پوشش را در یکی از سرای محلات فراهم می کند .

بنا بر فرمایش علما به دنبال انتقال تجربیاتمان به بدنه دولت هستیم

فهیمه فیروزفر در خصوص برگزاری دومین اردوی آموزشی توسعه مدل توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران به دنبال هم افزایی با عرصه فعالیت های زنان در حوزه های مختلف است تا این هم افزایی به ارتقای سطح کیفیت زندگی و سبک زندگی زنان و خانواده هایشان بیانجامد. چرا که به هر میزان که زن سرپرست خانوار توانمند شود به همان میزان خانواده توانمندتری دارد که کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرد .

وی با اشاره به برگزاری این دوره افزود: تلاش کرده ایم تمام تجربیاتمان را سخاوتمندانه در این کارگاه آموزشی ارایه دهیم و هرچه در این سالها در شهرداری تهران در حوزه زنان سرپرست خانوار انجام شده است در قالب سی دی های آموزشی در اختیار مشاوران امور بانوان استانداری ها و وزارت کشور قرار گرفته است و برای پیاده سازی این طرح هر گونه همکاری را صورت می دهیم .

وی افزود: پس از دیدار با علما و تاکید علما براینکه آنچه در تهران انجام شده است باید در سایر شهرهای دیگر نیز به اجرا در آید، شهرداری تهران به دنبال این ارتباط و برقراری این دوره های آموزشی رفت.

فیروزفر با اشاره به ظرفیت بسیار خوب امور بانوان استانداری ها برای ورود به عرصه زنان سرپرست خانوار گفت: استانداری ها می توانند وزارت صنعت و معدن و وزارت کار را پای این طرح بیاورند و با آموزش های صورت گرفته در تهران بهترین همکاری برای حمایت ، آموزش و توانمندکردن یک زن سرپرست خانوار اتفاق بیفتد تا بدین ترتیب با مدیریت استان این جریان به شکل یک شبکه اجرا شود .

وی با اشاره به اهمیت موضوع مشاوره و مددکاری برای زنان سرپرست خانوار تاکید کرد: مشاوران امور بانوان دراستانداری ها می توانند با کمک مددکاران سازمان بهزیستی نیازهای جامعه زنان سرپرست خانوار را احصا کنند و آنها را آموزش دهند و وزارت کار نیز مشکلات بیمه ای این افراد را حل کند. وزارت صنعت و معدن نیز امکان حضور کارآفرینان را برای ایجاد فضای تولید و بهره گرفتن از توانمندی زنان سرپرست خانوار مهیا کند .

مدیر ستاد زنان سرپرست خانوار تاکید کرد: اگر الگوی آموزشی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در تهران در سایر استانها نیز اجرا شود به طور حتم این اتفاق به بازار تولیدات استانها نیز کمک خواهد کرد و تولیدات ملی در استانها نیز تقویت می شود.

/ انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.