مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام از آغاز عملیات دانه پاشی و توزیع علوفه توسط نیروهای محیط زیست در زیستگاه های کوهستانی و برفگیر شمال و جنوب استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  غلامحسین کاظمی   با اعلام این خبر افزود:  همزمان با بارش برف و یخبندان ، این اداره کل اقدام به  دانه پاشی و توزیع علوفه به میزان  دوتن به منظور تامین خوراک علف خواران و پرندگان حیات وحش کرده است.
کاظمی گفت: با توجه طبیعت با توجه به یخ زدگی زمین و سردی هوا در مناطق کوهستانی و کمبود غذا  با این اقدام  گونه های جانوری از این طریق دسترسی امن و مطمئن تری به غذای مورد نیاز دارند.
کاظمی با بیان اینکه در صورت تدام برودت هوا عملیات دانه پاشی در عرصه های طبیعی استان ادامه پیدا میکند گفت:  با توجه به برودت هوا گونه های مختلف جانوری برای تهیه غذا به حاشیه جاده ها یا مناطق مسکونی پناه می برند که مردم و رانندگان باید برای در امان ماندن و آسیب ندیدن این وحوش اهتمام و نهایت دقت را داشته و ماموران حفاظت محیط زیست را در جریان قرار دهند
استان ایلام یکی از زیستگاه های متنوع حیاط وحش بوده که تاکنون 194 گونه پرنده، 34 پستاندار، 34 خزنده و 39 گونه ماهی در آن شناسایی شده است.
 
انتهای پیام /ب
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.