سرپرست هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی از برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی باچوخه گرامیداشت هفته وحدت با حضور کشتی گیران سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ محمدرضا خوش باطن با اعلام این خبر گفت: 168 چوخه کار در قالب 16 تیم از شهرستانهای مختلف خراسان بزرگ در تربت جام گرد هم آمده باهم به رقابت پرداختند.

وی با تقدیر از حضور چشم گیر ورزشکاران در این مسابقات ارزشمند برای استان گفت: این رشته با سنت ها و فرهنگ و منش پهلوانی مردم خراسان درآمیخته و حضور ورزشکاران و تماشاگران پرشور نشان از اهمیت آن در بین عامه مردم دارد.





وی افزود: این مسابقات در چهار وزن 70، 80، 90و 90+ کیلوگرم انجام پذیرفت که در نتایج نهایی در وزن 70 کیلوگرم علی شاهوردیان از قوچان اول شد، علی رنگانی از نیشابور دوم و اسماعیل صفت گل از سرخس سوم شدند. در وزن 80 کیلوگرم نیز هادی قدیمی از فاروج، توحید نوایی از درگز و محمد جعفری از تربت جام بر سکوهای برتر ایستادند.

خوش باطن ادامه داد: در وزن 90 کیلوگرم شاهد درخشش حسن ستوده، محمد تیموری و فرامرز پهلوان از تربت جام و کسب مقام های برتر توسط ایشان بودیم و در وزن 90+ کیلو گرم نیز کامران رستمی از تربت جام اول شد، حیدر عزیزی از قوچان و علی اکبر امیری از فریمان دوم و سوم شدند. در مجموع نتایج تیمی نیز شهرستان های تربت جام، قوچان و درگز موفق به کسب سه عنوان برتر شدند.

نکته جالب توجه در این مسابقات آن بود که بنا بر سنت مسابقات این رشته به نفرات اول هر وزن یک رأس قوچ و به نفرات دوم یک رأس شیشک و به نفرات سوم یک رأس بره اهدا شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشتی ، چوخه ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار