مراسم نهایی توپ طلایی سال 2014 امشب با حضور سه کاندیدای نهایی این جایزه انفرادی ارزشمند در زوریخ سوئیس مقراصلی فدراسیون جهانی فوتبال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مراسم نهایی توپ طلایی سال 2014 به حضور سه نامزد این جایزه انفرادی با ارزش معیفی‌کریسی، امشب ساعت 7 به وقت محلی(9/30به وقت تهران) در مقر فدراسیون فوتبال زوریخ برگزار می شود اما در این میان از مدت‌ها قبل گمانه زنی‌های در این خصوص انجام شده که چه کسی شایسته دریافت توپ طلا است؟

اما در بین سه کاندید این جایزه ستاره پرتغالی باشگاه رئال مادرید توانسته با به ثمر رساند 61 گل در سال 2014 توجهات را بیش از گذشته به خود اختصاص دهد.

هر چند سی‌آر‌سون، در رقابت‌های جام جهانی نتوانست به توفیقی دست یابد اما بیش از  آن به باشگاه رئال مادرید توانست به حداکثر افتخارات یعنی قهرمانی لیگ  قهرمانان اروپا و کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) دست یابد.

در ادامه نیز در اواخر سال 2014 با این تیم به قهرمانی جام باشگاه‌های جهان ، ثبت رکورد خیره کننده‌ای از خود دست یافت. به همین دلیل  بسیاری از صاحب نظران بر این باورند که رونالدو شانس محتمل کسب عنوان مرد سال برتر جهان برای با سوم است.

در سمت دیگر، لئو مسی آرژانتینی قرار دارد که بسیاری بر این باور هستند که وی در سال 2014 نتوانست فروغ سال‌های نزدیک بازی خود را کسب کند و نمی تواند برای بار پنجم عنوان مرد سال فوتبال جهان را به خود اختصاص دهد هر چند هنوز هم عده‌ای وی را به عنوان بهترین بازیکن جهان می دانند و قیمتی هم برای فروش او به ثبت رسانده‌اند نیز حاکی از اختلاف نزدیک به 80 میلیون پوندی نسبت به نفر دوم وحریف خود کریسی رونالدو دارد مضاف بر اینکه نباید از نقش پررنگ او در رقابت‌های جام جهانی که در نهایت منجر نایب قهرمانی تیمش شده غافل نشویم. اشاره کردن به جا به جایی رکورد گل‌زنی او در رقابت‌های کسب قهرمانان اروپا نیز خالی از لطف نیست.

مانوئل نویر:
نویر دروازه‌بان تیم ملی آلمان که برای بار نخست در این لیست قرار می گیرد و به واقع اولین باری است که یک دروازه‌بان می تواند تا این مرحله از توپ طلا بالا بیاید.

مانوئل نویر، آلمانی که سال موفقی را در پرتو قهرمانی در بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان یعنی جام جهانی، قهرمانی بوندسلیگا به همراه باشگاه بایرن مونیخ سپری کرده است، بسیار امیدوار است که بتواند این عنوان را به دست آورد و به نوعی تاریخ‌ساز شود. مضاف بر اینکه میشل‌ پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) که به تازگی اعلام کرده  برنده نهایی توپ طلا باید یکی از کسانی باشد که به قهرمانی در جام جهانی دست یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مراسم ، طلایی ، رونالدو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار