معاون وزیر امورخارجه روسیه که به تهران سفر کرده صبح امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امورخارجه روسیه که به تهران سفر کرده صبح امروز با "محمدجواد ظریف" وزیرامورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.  
 
ظریف در این دیدار با ارایه تحلیلی از آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای و ضمن تقدیر از نقش روسیه در روند مذاکرات، ایفای نقش فعال‌تر این کشور را عامل مهمی در تسریع حل و فصل نهایی موضوع و دستیابی به راه حل جامع ارزیابی کرد.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به ظرفیت بالا و قابلیت‌های متنوع دو کشور بر ضرورت گسترش و تعمیق بیشتر روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.  
 
افزایش مشورتهای سیاسی و تبادل تظر پیرامون مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی از دیگر موضوعات مورد تاکید ظریف در این دیدار بود.  
 
معاون وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار بر نقش مسئولانه مسکو در مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ تاکید کرد و اظهارداشت:  روابط دوستانه و نزدیک مسکو - تهران ایجاب می‌کند از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و به حل و فصل سریع‌تر موضوع هسته‌ای ایران کمک نماییم.  
 
ریابکوف همچنین آمادگی کامل روسیه را برای همکاری‌های موثر‌تر منطقه‌ای و بین المللی با جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، مذاکرات ، روسیه ، ریابکوف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار