حضور یکی از سرکردگان تروریستهای سوری در کاخ الیزه و گفتگو با رئیس جمهوری فرانسه برای کشتار مردم سوریه، حضور "مریم‌رجوی" در مجلس ملی فرانسه و انجام آزمایشات تشعشعات هسته‌ای بر روی 1 میلیون الجزایری از جمله مشارکت‌های دولت فرانسه در عملیات تروریستی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ گروهک تروریستی منافقین هزینه‌های کلانی را صرف مسئله "سیاسی نمایی" خود می کند و با گرفتن ارتباط با نیروهای بازنشسته و دور افتاده از سیاست، اصرار دارد بر این موضوع تاکید کند.

طیف نفراتی که با منافقین همکاری می کنند عمدتا تغییر نمی کنند و نوعا افرادی در اینخصوص خودنمایی می کنند که در زمان حضور در مبادی سیاسی، سیاست خصومت را در دستور کارشنان داشته اند.

مقامات فرانسوی در جانبداری آشکار از گروهک تروریستی منافقین که مرتکب جنایات بی شماری در ایران شده اند، از رد اتهامات اولیه درباره تروریستی بودن اعضا و طرفداران این فرقه طی ۸ سال گذشته توسط قضات مسئول این پرونده خبر دادند.

رویکرد و موضع‌گیری دولت فرانسه با عملکرد دولتشان کاملا دارای تضاد است؛ در حقیقت با اعلام این موضع‌گیری دولت فرانسه به این گروهک تروریست، خشن و فرقه‌گرا اجازه فعالیت‌های گسترده را در کشورشان می‌دهد.

دولت فرانسه می‌توانست برخورد جدی‌تری و محکمی با این گروهک تروریستی داشته باشد و آنها را از فرانسه اخراج کند اما از طرفی شاهد آن هستیم که هیچ برخوردی با این گروهک تروریستی نمی‌شود و هیچ گروه فرانسوی هم همچون این گروهک اجازه چنین عملکردی در خاک این کشور را ندارد.

دولت فرانسه طوری در قبال منافقین موضع‌گیری می‌کند گویا مقر این گروهک تروریستی جزیره‌ای، خارج از خاک فرانسه است و ما هرسال شاهد میتینگ‌ها و همایش‌هایی از سوی این گروهک تروریستی در خاک فرانسه هستیم و گروه‌های متفاوتی برای حمایت از این گروهک تروریستی در آن شرکت می‌کنند.

این نوع موضع‌گیری‌های دولت فرانسه نشان دهنده این است که این دولت آگاهانه امکانات بسیار گسترده‌ای را در اختیار سیستمی قرار می‌دهد که کاملا آن را تروریست، خشن و فرقه‌گرا می‌دانند.  حمایت‌ها از منافقین منحصر به دولت فرانسه نیست و آمریکا به همراه اتحادیه اروپا از این گروهک تروریستی حمایت‌های گسترده‌ای می‌کند. 

چندی پیش یکی از اعضای گروهک منافقین گفت: از سال 1981 مناسبات خوبی را با دولت فرانسه برقرار کردیم و ارتباط منظمی با دستگاه ضد جاسوسی، وزارت کشور و ریاست جمهوری فرانسه داشتیم. دولت‌های فرانسه از زمان ورود منافقین به این کشور تاکنون همواره به دنبال استفاده از نقش مخرب و ضد امنیتی و کارکرد جاسوسی این گروه علیه ایران بوده است.

دستگاه قضایی فرانسه نیز که به اذعان خود، با در اختیار داشتن حجم زیادی از مدارک درباره پولشویی منافقین و نقش تروریستی آنها، پرونده این گروهک را مختومه اعلام کرده، در راستای همان سیاست‌ها در حال حرکت است.

راهپیمایی گسترده فرانسه بر علیه تروریسم دیروز در حالی برگزار شد، که این کشور سال‌هاست، ماموریت میزبانی از گروهک تروریستی منافقین را بر عهده دارد.

17 ژوئن 2003 بود که پلیس فرانسه با حمله به پایگاه‌های منافقین در شهرهای "پاریس" و "اور" اقدام به دستگیری سرکردگان این گروهک به جرم پولشویی و اعمال تروریستی کرد؛ اما در سال 2010 ، فرانسه در یک چرخش آشکار و به تبعیت از آمریکا و اتحادیه اروپا، نام گروهک منافقین را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج کرد.

اقدام تعجب‌برانگیز دولت فرانسه در خارج کردن نام گروهک منافقین از لیست سازمان‌های تروریستی و صدور مجوز فعالیت تشکیلاتی برای اعضای منافقین، در شرایطی بود که به اذعان مراجع و کانون‌های رسمی حقوق بشر در اروپا، دستان سران و اعضاء گروهک تروریستی منافقین به خون هزاران انسان بی‌گناه ایرانی و عراقی آغشته است.

اما دست و دلبازی‌های سردمداران کاخ الیزه برای منافقین تنها به صدور مجوز فعالیت و تخصیص بودجه و قرارگاه، منحصر نماند بلکه "مریم رجوی" سرکرده این گروهک تروریستی به پای ثابت مهمانی‌های مجالس و محافل سیاسی فرانسه تبدیل شد.     

 روز چهارشنبه دوم اسفند 91 (20 فوریه 2013 ) مجلس ملی فرانسه جهت برگزاری یک کنفرانس تحت عنوان "فرانسه و چشم انداز خاورمیانه و ایران"، از "مریم رجوی" یکی از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین دعوت به عمل آورد؛ دعوت و مدعوی که موجبات حیرت کنش‌گران و رصدگران رسانه‌ای و سیاسی را فراهم آورد؛ چرا که "مریم رجوی" و گروهک متبوعش تا چند سال  پیش مغضوب دولت فرانسه بودند اما به یکباره و با چراغ سبز آمریکا و رژیم صهیونیستی، گروهک تروریستی منافقین به نورچشمی‌های دولتمردان فرانسه تبدیل  شدند. 


مجلس ملی فرانسه روز چهارشنبه دوم اسفند 91

البته برای تحلیل اقدام فرانسوی‌ها در دراز کردن دست دوستی به سمت منافقین باید به اوضاع ملتهب و متشنج منطقه غرب آسیا و نیاز مبرم غربی‌ها به نقش آفرینی یک گروهک تروریستی دیگر در این آشفته بازار نیز اشاره کرد.

گروهک تروریستی منافقین که همزمان با تهاجم آمریکا به عراق در سال 2003 اقدام به دپوی تسلیحات سبک و سنگین کرده بود، بنابر اسناد بدست آمده اخیر، جهت بکارگیری این سلاح‌ها درخواستی را به واشنگتن ارسال کرده است.   

البته  اوج خدمت مسئولان فرانسوی به گروهک تروریستی منافقین را باید برگزاری "گردهمایی ویلپنت" در حومه شهر پاریس دانست؛ همایشی که در آن سرکردگان گروهک منافقین با صرف هزینه‌های هنگفت و اجیر نمودن چند تن از پناهجویان و حتی متکدیان در صدد عرض اندام سیاسی برآمدند. 

پاریس قرارگاه دو تروریست!

دو سال بعد از برگزاری این کنفرانس، (2 خرداد 1393) "احمد جربا" رئیس یک گروه تروریستی سوری به فرانسه می‌آید، تا ضمن دیدار و گفتگو با مریم رجوی از وی مشاوره بگیرد.

فعالیتهای تروریستی "جربا" عمدتا در سوریه و در جهت براندازی دولت قانونی سوریه بوده است.



بعد از گفتگوهای رضایت بخش دو طرف، رئیس این گروه تروریستی، و به زعم غربی‌ها، رئیس "ائتلاف ملی معارضین سوری" تا چند روز پیش! در تاریخ 30 اردیبهشت ماه 1393 به دیدار "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه می‌رود.

بعد از این دیداری در کاخ الیزه برگزار شد، "اولاند" در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با "جربا" اعلام کرد: سفارت ائتلاف معارض در پاریس به زودی فعالیت خود را آغاز می‌نماید.



در شهریور ماه سال گذشته، رئیس جمهوری فرانسه "فرانسوا اولاند" اعلام کرد: حمله به سوریه در صورت نیاز، بدون مشارکت دولت انگلیس هم صورت خواهد گرفت.

اولاند در این‌باره تصریح کرد: کشورش می‌تواند حتی بدون حضور انگلیس نیز در هرنوع اقدام نظامی در سوریه شرکت کند.

همچنین 23 اریبهشت امسال "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه طی سخنانی در واشنگتن از عدم حمله آمریکا به سوریه ابراز تاسف کرد.

شایان ذکر است "برنار کازانف" وزیر کشور فرانسه، اردیبهشت ماه امسال گفت: حدود 300 فرانسوی در جنگ سوریه مشارکت دارند و یکصد تن دیگر در حال عزیمت به این کشور هستند. یکصد تن از فرانسوی‌هایی که در جنگ سوریه شرکت داشته‌اند نیز بازگشته‌اند
.

"محمدحسن قدیری ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به شرکت سران چند کشور خاص در راهپیمایی دو روز پیش فرانسه گفت: در بین این افراد کسانی حضور یافتند، که قبلا در حمایت از داعش اجلاسیه برگزار می‌کردند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به برخی از این افراد گفت: از جمله این افراد نتانیاهو است که در جامعه بین‌الملل به عنوان جنایتکار جنگی مطرح است و نسل‌کشی و جنایتکار جنگی از جمله جرم‌های نتانیاهو هستند.

وی تأکید کرد: فرانسه خود مرکزی برای هدایت تروریست‌ها به سوریه، جهت ایجاد ویرانی و سرنگونی بشاراسد بوده است.

 


قدیری ابیانه با بیان اینکه کشورهای غربی از جمله فرانسه از این جنایت‌ها حمایت می‌کردند، تصریح کرد: خون فرانسوی‌ها از خون مسلمانان رنگین‌تر نیست! و فرانسه نمی‌تواند کشته شدن چند کاریکاتوریست را فاجعه‌ای بزرگ بنامد و در عین حال از کشتار وسیع مردم فلسطین و لبنان حمایت کند.

وی با یادآوری یکی از جنایات تاریخی فرانسه در عصر حاضر بیان داشت: فرانسه همان کشوری است که هزاران الجزایری را به عنوان موش آزمایشگاهی برای مشاهده آثار تشعشعات هسته‌ای کشت.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: فرانسه برای تداوم استعمارش در الجزایر بیش از یک میلون الجزایری را به شهادت رساند و هنوز هم آن جنایات را جبران نکرده است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه داعش و القاعده تا زمانی که مطابق با منافع غرب عمل می‌‌کنند و مسلمانان را تکه تکه می‌کنند و مورد حمایت آنها هستند، اظهار داشت: از نظر آنها در این مواقع این افراد فرشته آسمانی هستند و می‌توان آنها را تعریف و تمجید کرد.

وی ادامه داد: اما اینک که نمونه کوچکی از ترورها را در فرانسه انجام دادند، آن را یک فاجعه می‌نامند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه غرب باید در سیاست‌هایش تجدید نظر کند، گفت: در غیر این صورت باید منتظر عواقب بد سیاست‌های خود باشد.

قدیری ابیانه در پایان خاطر نشان کرد: برخورد فعلی غرب با داعش نیز در حدی خواهد بود که آنان را از حمله به منافع غرب بازدارد ن و بیش از آن.کاری انجام نخواهد داد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مجتبی
۱۹:۱۲ ۲۳ دی ۱۳۹۳
مرگ بر منافق مرگ بر فرانسه

مرگ بر اسراییل و امریکا


تا زنده ایم رزمنده ایم فداییان رهبریم
Iran (Islamic Republic of)
احمد علی جهان بین
۱۶:۱۴ ۲۳ دی ۱۳۹۳
مرگ بر خانم تروریست پلید و آقای تروریست پلید
آخرین اخبار