یک برنامه رادیویی پیرامون بررسی بازی ایران در جام ملت های آسیا، با حضور مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، چراغ پور مربی و كارشناس فوتبال و ناصر فریاد شیران مربی فوتبال به صورت زنده روی آنتن رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در این برنامه که از رادیو گفت و گو پخش شد مصطفوی با اشاره به بازی خوب تیم ملی در مقابل بحرین در چارچوب جام ملت های آسیا اظهار كرد: امروز دربرابر بحرین یك تیم متشكل داشتیم و كی روش توانسته بود تیم با نظمی را روانه میدان کند.

وی با بیان اینكه كی روش در طول مدتی كه سرمربی تیم ملی بوده، توانسته تا حدودی بازیكن سالاری را در تیم ملی از بین ببرد در بخشی از صحبت های خود تصریح کرد:  میدان جام جهانی فوتبال با میدان جام ملت های آسیا متفاوت است و نمی توان این دو میدان بزرگ و كوچك را در یك قالب تعریف كرد.

این پیشکسوت عرصه فوتبال با اعتقاد بر اینكه فدراسیون فوتبال پیش از این مسابقات،  در برگزاری بازی های تداركاتی برای تیم ملی كوتاهی كرده است ادامه داد:‌ به نظر می رسد فدراسیون به دنبال این نبوده كه تیم ملی را برای قهرمانی بفرستد؛ در حالی كه خود كی روش برنامه جداگانه ای برای تیم تدوین کرده و در حال پیشبرد آن است.

مصطفوی تصریح کرد: ناراحتی كی روش از عدم برگزاری بازی های تداركاتی از سوی فدراسیون فوتبال را می توان درك كرد. تیم ایران در حالی بازی های تداركاتی مناسبی نداشته كه تیم های هم گروهش از مدت ها قبل با برنامه ریزی مناسب در حال برگزاری بازی های تداركاتی بوده اند.

وی در مورد عملكرد ایران در این مسابقات نیز اظهار كرد:  باید منتظر بازی های آتی بود. در حال حاضر نمی توان در ارتباط با قهرمانی تیم ملی در این مسابقات یا صعود به مراحل بعدی تحلیلی ارائه داد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با انتقاد مجدد از عملكرد مدیران فدراسیون فوتبال اظهار كرد: متاسفانه مدیران کنونی فدراسیون از اهالی فوتبال نیستند و امیدواریم پس از اتمام بازی های جام ملت های آسیا و نتایج خوبی كه تیم ملی كسب می‌كند شاهد تغییراتی در فدراسیون فوتبال باشیم.

این پیشكسوت فوتبال با ابراز امیدواری مبنی بر اینكه نتایج مثبت تیم ملی در مسابقات آتی نیز ادامه پیدا كند، افزود: یكی از مشكلات فوتبال كشور این است كه مدیران باشگاه ها نتیجه گرا هستند و این دیدگاه به کیفیت فوتبال کشور ضربه زده است.

وی با بیان اینكه شخصا از منتقدان كی روش هستم، ادامه داد:‌ باید در ارتباط با نقد او عدالت را رعایت كرد. برخی اوقات، حق با كی روش است ولی متاسفانه با نظرات او به شدت مخالفت می کنیم و مواقعی كه باید او را مورد نقد قرار دهیم در برابرش سكوت می كنیم.

مصطفوی اظهار كرد: حداقل كاری كه كی روش انجام داد این بود كه بازیكن سالاری رادر تیم ملی از بین برد و یکی از نتایج این موضوع ،بازی منسجم و منطقی تیم ملی فوتبال در برابر بحرین بود.

در ادامه این برنامه ورزشی ناصر فریاد شیران مربی فوتبال، با اعتقاد بر اینكه در فوتبال كشور شبكه های مافیایی فعال هستند به فعالیت كانون مربیان فوتبال اشاره كرد و گفت : این كانون دارای مشكلاتی است ولی باید توجه داشت كه متخصص ترین افراد فوتبال كشور كه همان مربیان هستند ،در این كانون حضور دارند و مناسب است كه حق رای آن‌ها در مجمع فدراسیون فوتبال افزایش پیدا كند.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینكه كی روش با علم به وضعیت فوتبال ایران، هدایت تیم ملی را برعهده گرفت تصریح کرد: با توجه به این آگاهی ،ایشان باید تابع مقررات باشند نه به دنبال بهانه جویی.

این مربی فوتبال با بیان اینكه با تمام انتقاداتی كه به كی روش داریم امیدواریم تیم ملی با مربیگری وی در جریان این مسابقات به نتایج خوبی دست پیدا کند ،اظهار كرد:  تیم ملی  فوتبال ایران در رنكینگ آسیا در مقام  اول قرار دارد و باید در جریان این مسابقات با ارائه بازی های خوب این موضوع را به صورت عملی به اثبات برساند.

ناصر فریاد شیران با تاكید بر اینكه فوتبال ایران دارای ضعف های عمده ای است افزود: مدیران باشگاه ها عموما دنبال نتیجه هستند. از تیم های پایه چندان حمایت نمی شود و مربی و سرمربی تیم های بزرگسال كمتر به تیم های پایه باشگاه های خود توجه نشان می دهند.از سوی دیگر انگیزه و حقوق مربیان كم و مشكلاتشان زیاد است.

این مربی فوتبال افزود: نمی گویم همه مشكلات فوتبال کشور مربوط به حضور آقای كی روش در تیم ملی فوتبال است؛ ولی معتقدم به جای این همه هزینه ای كه  پای یك مربی خارجی ریختیم ،می توانستیم با همین پول مربیان خوبی در داخل كشور تربیت كنیم.

مهمان دیگر این برنامه جلال چراغ پور كارشناس و مربی فوتبال ،با تقدیر از بازی تیم ملی در برابر بحرین در مورد صعود تیم ملی ایران به مرحله بعد مسابقات جام ملت های آسیا گفت: در حال حاضر نمی توان در این ارتباط سخنی گفت و ‌باید بازی به بازی این موضوع را بررسی كرد.

این مربی فوتبال ادامه داد: تیم ایران در گروهی قرار دارد كه سه تیم عربی هم گروهش (قطر، بحرین و امارات) در خدمت یكدیگر هستند و باید در تحلیل ها به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر از این مرحله صعود كنیم ،بهتر است در مرحله بعد با عراق هم گروه شویم تا ژاپن. چرا كه باید توجه داشته باشیم كه این ژاپنی ها بودند كه در جریان بازی های مقدماتی  جام جهانی 98  و در بازی آخر ایران را به مصاف استرالیا فرستادند؛ بنابراین باید از تیم ملی فوتبال ژاپن حساب برد. گرچه خود آن‌ها نیز ترجیح می دهند با ایران هم گروه نشوند.

این مربی فوتبال یكی از ویژگی های كی روش را كشف استعدادهای بازیکنان عنوان كرد و گفت: اكنون نیز می بینیم كه استعدادهای خوبی را كشف و به تیم ملی دعوت كرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار