آنچه در ادامه می‌آید به محبوب‌ترین باشگاه‌های دنیا در سراسر دنیا می‌پردازد. البته در حالی بارسلونا هم‌اکنون در صدر پرطرفدارترین باشگاه‌های دنیا قرار دارد که همین عنوان سال گذشته میلادی از آن رقیب دیرینه کاتالان‌ها یعنی رئال مادرید بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رقابت در دنیای فوتبال فقط بر سر جام و تصاحب عنوان قهرمانی نیست، دامنه رقابت بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان فقط به رقابت و نتیجه‌گیری خلاصه نمی‌شود. رقابت بین بزرگان فوتبال دنیا مواردی همچون جذب تماشاگر و میزان طرفداران در دنیای مجازی را هم در برمی‌گیرد.

 آنچه در ادامه می‌آید به محبوب‌ترین باشگاه‌های دنیا در سراسر دنیا می‌پردازد. البته در حالی بارسلونا هم‌اکنون در صدر پرطرفدارترین باشگاه‌های دنیا قرار دارد که همین عنوان سال گذشته میلادی از آن رقیب دیرینه کاتالان‌ها یعنی رئال مادرید بود.

جایگاه‌ها باشگاه‌های مختلف در این فهرست به سرعت تغییر می‌کند و این نشان می‌دهد تلاش باشگاه‌ها برای جذب تماشاگر تاثیر مستقیمی در محبوب شدن همان باشگاه در سطح دنیا دارد. این فهرست از محبوب ترین‌ها بر اساس ارزیابی‌های اینترنتی و تعداد تماشاگران حاضر در یک ورزشگاه برای باشگاه‌های مطرح دنیا تهیه شده است:

1. بارسلونا



کاتالان‌ها فصل گذشته اصلا موفق نبودند. دست آنها نه به کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) رسید نه لالیگا. در لیگ قهرمانان اروپا هم ناموفق بودند. این باشگاه در چند هفته اخیر نیز با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کرده و حاشیه‌های زیادی به درون این باشگاه پرافتخار راه یافته است اما عجیب این‌که بارسلونا در صدر محبوب‌ترین باشگاه‌های کنونی دنیای فوتبال قرار دارد. آمار تعداد حضور تماشاگران در ورزشگاه برای بارسلونا بیشتر از هر باشگاه دیگری در سراسر اروپا و دنیاست. بر اساس گزارش‌ها حداقل 55 هزار و 300 نفر برای تماشای هر یک از بازی‌های بارسا به ورزشگاه نیوکمپ می‌روند. بارسلونا در فضای مجازی نیز پرطرفدارترین باشگاه دنیاست. بیش از 57 میلیون نفر این باشگاه را در فضای مجازی دنبال می‌کنند.

2. رئال مادرید



قوهای سپید مادرید سال گذشته میلادی عنوان محبوب ترین باشگاه دنیا را در اختیار داشتند اما اکنون به رده دوم تنزل پیدا کرده‌اند. هر چند مادریدی‌ها برای محبوب بودن نیازی به یک ستاره خاص ندارند اما نباید فراموش کرد که جمعیت زیادی از مردم دنیا فقط به خاطر کریستیانو رونالدو طرفدار مادرید هستند. حداقل تماشاگرانی که برای رئال مادرید به ورزشگاه می‌ورند 52 هزار نفر هستند این در حالی است که مادریدی‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف مجازی 53 میلیون «دنبال کننده» دارند.

3. منچستریونایتد



دور نبود زمانی که شیاطین سرخ منچستر محبوب بدون رقیب دنیای فوتبال بودند. هر زمان نظرسنجی یا فهرستی در رابطه با محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال در سراسر دنیا ارائه می‌شد منچستریونایتد در صدر این فهرست قرار داشت اما بنا به دلایلی از جمله ضعف منچستری‌ها در فصل گذشته و اتفاقاتی دیگر باعث شد آنها اکنون رده سوم محبوب‌ترین باشگاه‌های دنیا را در اختیار داشته باشند. اولدترافورد ورزشگاه اختصاصی یونایتدها در هر بازی به طور متوسط پذیرای 52 هزار تماشاگر است. منچستری‌ها برای بازگشت به صدر محبوب‌ترین‌های دنیا کار بسیار سختی دارند.

4. چلسی



باشگاه آبی‌پوش لندنی در تمام سال‌های اخیر متهم به این بوده که با پول‌های مالک روس و مولتی میلیاردش یعنی رومن آبراموویچ قهرمانی‌های متعددی را در اروپا و انگلیس کسب کرده است. حتی بسیاری بر این باور بودند که چلسی با وجود تصاحب عناوین قهرمانی متعدد تیم محبوبی نیست اما خلاف این ادعا اکنون ثابت شده است چرا که چلسی هم‌اکنون در رده چهارم محبوب‌ترین باشگاه‌های دنیا قرار دارد. آبی‌پوشان لندنی 23 میلیون «دنبال کننده» هم در شبکه‌های اجتماعی دارند.

5. میلان



آبی و مشکی‌پوشان میلانی خیلی وقت است دیگر ابهت گذشته خود را در فوتبال اروپا و حتی ایتالیا ندارند. میلانی‌ها که زمانی به فوتبال اروپا سلطه داشتند اکنون حتی در لیگ قهرمانان اروپا هم حضور ندارند اما با تمام این مشکلات و روند نزولی که در پیش گرفته میلان هنوز جزو محبوب‌ترین‌های دنیاست. این باشگاه میلانی بر اساس آخرین سرشماری‌ها پنجمین باشگاه پرطرفدار دنیاست. در هر بازی حداقل 45 هزار تماشاگر به ورزشگاه سن سیرو می‌روند تا بازی‌های خانگی میلان را تماشا کنند.

6. آرسنال



توپچی‌های لندن بعد از منچستریونایتد و چلسی سومین پرچمدار انگلیسی‌ها در میان محبوب‌ترین‌های دنیا به شمار می‌روند. آرسنال در حالی در رده ششم قرار گرفته که در سال‌های گذشته همیشه جایی پایین‌تر از لیورپول داشت و در واقع بندرنشین‌های لیورپولی هواداران خیلی بیشتری نسبت به آرسنال داشتند. اما آرسنال اکنون جایگاه خود را با لیورپول عوض کرده است. باید به این نکته توجه داشت که آرسنال تنها در شرایطی می‌تواند به پیشتازی خود از لیورپول ادامه بدهد که به روند جام نگرفتن‌های خود در لیگ برتر انگلیس پایان دهد.

7. لیورپول



قرمزپوشان بندری نزدیک تعقیب کننده آرسنال هستند. زمانی که لیورپول در فوتبال انگلستان در اوج بود و قهرمانی پشت قهرمانی به دست می‌آورد حتی بیشتر از یونایتد‌ها محبوب بودند اما بیش از 25 سال از زمانی که لیورپول محبوب‌ترین باشگاه انگلیسی بود می‌گذرد. بر اساس آخرین ارزیابی‌ها لیورپول حدود 15 میلیون هوادار در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارد.

8. گالاتاسرای



یکی از قطب‌های قدرتمند فوتبال ترکیه گالاتاسرای ترکیه است، تیمی که محبوب‌ترین و پرتماشاگرترین تیم ترک‌ها هم به شمار می‌رود. گالا که در ترکیه هواداران بسیار زیادی دارد فعلا هشتمین باشگاه محبوب دنیاست. محبوبیت این تیم در سطح بین‌الملل هنگامی رو به افزایش گذاشت که شروع به جذب ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال کرد.

9. فنرباغچه

هواداران پرشور ترکیه‌ای دیگر تیم کشور خود را هم تنها نگذاشتند. فنر باغچه پا به پای رقیب سنتی و دیرینه خود یعنی گالاتاسرای قدم برمی‌دارد و به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل شده است. هواداران این باشگاه اصلا فکرش را هم نمی‌کردند که روزی فنرباغچه در رده محبوب‌ترین‌های دنیا بالاتر از تیمی همچون بایرن مونیخ قرار بگیرد اما این اتفاق هم‌اکنون رخ داده است.

10. بایرن مونیخ



چرا بایرن مونیخ با تمام افتخارات خود در سال‌های اخیر دهم است؟ چرا این باشگاه بسیار محبوب آلمانی پایین تر از گالاتاسرای و فنرباغچه قرار دارد؟ اینها پرسش‌هایی است که فعلا پاسخی برای آنها وجود ندارد و ممکن است حتی این ابهام بزرگ وجه رسمی به این گزارش ندهد البته این نظری است که هواداران بایرن مونیخ دارند چرا که اصلا برایشان قابل باور نیست که بایرن مونیخ دهم باشد. به هر حال مونیخی‌ها نیز جزو محبوب‌ترین باشگاه‌های دنیا هستند که این محبوبیت سال به سال افزایش می‌یابد./جام جم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار