مرکز صدور فتوای مصر در بیانیه‌ای، تصمیم نشریه «شارلی ابدو» برای انتشار مجدد تصاویر موهن از پیامیر اکرم (ص) را محکوم کرده و درباره آن هشدار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «دار الافتاء» مرکز صدور فتوای مصر امروز(سه شنبه) در بیانیه‌ای، درباره تصمیم نشریه فکاهی فرانسوی «شارلی ابدو» برای انتشار مجدد تصاویر موهن از پیامبر اسلام(ص) هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: انتشار مجدد این تصاویر موهن منجر به برانگیخته شدن موج جدیدی از خشم و انزجار جامعه فرانسه و غرب می‌شود.

به گزارش پایگاه اماراتی «24»، دار الافتاء مصر اعلام کرد: اقدام نشریه فرانسوی نژادپرستانه‌ است و احساسات بیش از یک میلیارد و نیم نفر از مسلمانان جهان را که به رسول اکرم (ص) ارادت دارند، تحریک می کند.  

«شوقی علام» مفتی مصری انتشار مجدد تصاویر موهون پیامبر اسلام (ص) را «اقدامی نژادپرستانه» دانست که منجر به شعله ور شدن آتش فتنه و درگیری بین ملت‌ها می شود.

نشریه شارلی ابدو اعلام کرد که برای شماره جدید خود که روز چهارشنبه منتشر خواهد شد کاریکاتوری از حضرت محمد (ص) را بر روی جلد خود منتشر خواهند کرد.نشریه شارلی تصمیم دارد این شماره را در تیراژ سه میلیون نسخه و در 16 زبان منتشر کند.

کاریکاتورهای موهنی که این نشریه نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) منتشر کرده است خشم و اعترض بسیاری از مسلمانان جهان را در پی داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.