معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از صادرات بیش از دو میلیون و 700هزار دلاری صنایع دستی کرمانشاه در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛نصرت‌الله سپهر گفت: صادرات صنایع دستی بومی محلی استان کرمانشاه در سه ماهه سوم سالجاری به میزان یازده تن و به ارزش 760 هزار و 552 دلار بوده که با احتساب صادرات شش ماهه ابتدای امسال به بیش از دو میلون و 760 هزار دلار می‌رسد.

وی ادامه داد: صنایع دستی از جمله هنرهایی است که می‌تواند بعد از صادرات نفت یک فرصت بسیار خوب برای صادرات کشور باشد، چراکه صنایع دستی با ارزان‌ترین هزینه و ساده‌ترین راه تولید و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

سپهر گفت: حجم و رقم صادرات سه ماهه اول و دوم هر سال بیشتر از حجم و رقم صادرات سه ماهه سوم و چهارم است که بخشی از این موضوع به خاطر تغییر فصول و مسائل دیگر است.

وی افزود: عمده محصولات صادراتی استان را گیوه تشکیل می‌دهد که عمدتا به کشور عراق صادرات می‌شود. همچنین بخش قابل توجهی از صنایع دستی استان از طریق صادرکنندگان استانهای دیگر به کشورهای مختلف جهان و به صورت چمدانی صادر می‌شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، صنایع ، یازده ، تن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.