المیادین اعلام کرد؛‌ الباجی قائد السبسی، رئیس جمهور تونس تاکید کرد انقلاب تونس فراتر از رویکردهای سیاسی بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، الباجی قائد السبسی که در چهارمین سالگرد انقلاب تونس سخنرانی می‌کرد، گفت: تونسی‌ها برای شکستن محدودیت‌ها تاوان سنگینی پرداخت کردند. تونسی‌ها برای دفاع از انقلاب خود و حفظ روند دموکراتیک همچنان تاوان پرداخت می‌کنند. 

السبسی افزود: تلاش‌های ما برای دفاع از کشور در برابر تروریسم ادامه دارد و ما شهدای زیادی در این راه دادیم. باید لکه ننگ ترور شکری بلعید و محمد البراهمی پاک شود.

رئیس‌جمهور گفت: تصویب قانون اساسی و برگزاری انتخابات باعث پیشرفت در روند دموکراتیک در تونس شد. 

السبسی افزود: هدف ما از بین بردن دلایل وحشت، ساختن جامعه کامل و با ثبات است و بر پایبندی به توافق ملی در این راه تاکید داریم. انقلاب باعث آزادی رسانه‌ها، به قدرت رسیدن رئیس جمهور منتخب و فعالیت جامعه مدنی می‌شود. رئیس‌جمهور نماد وحدت ملی باقی خواهد ماند و یکی از مدافعان انقلاب خواهد بود. انقلاب محدود به یک حزب یا شخص نیست. نگرانی درباره آینده انقلاب تونس مگر در برابر کسانی که می‌خواهند انقلاب را با هدف تجزیه کشور محدود به یک گروه خاص معرفی کنند، وجود ندارد. اولویت ما حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی است. 

وی خاطر نشان کرد: امنیت کشورهای عربی بخشی از امنیت تونس است. ما به حمایت از آرمان فلسطین ادامه خواهیم داد و آن را مسئولیت خود می‌دانیم. بدون حفظ وحدت داخلی موفقیت امکان پذیر نخواهد بود و من برای تحقق شرایط وحدت داخلی تلاش خواهم کرد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار