معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه ایلام مطرح کرد:

استعداد یابی جوانان برای تحصیل در حوزه های علمیه استان ایلام

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه ایلام گفت :برای جذب جوانان مستعد به حوزه جلساتی با مسئولین فرهنگی ،ائمه جمعه استان و اموزش و پرورش داشته و سعی کرده ایم جوانان را با فضای حوزه اشنا کنیم .

حجت الاسلام مهدی تقوایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برنامه های معاونت آموزش و پژوهش حوزه گفت: با نزدیک شدن ایام پذیرش حوزه برای سال 95-94 برناهه های منسجمی برای جذب جوانان مستعد، توانمند و متعهد در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه پذیرش سال جدید با مسافرت های نوروزی همزمان خواهد شد، گفت: باید با اطلاع رسانی فراگیر و تبلیغات گسترده تر، جوانان را به تحصیل در حوزه تشویق و ترغیب کرد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه ایلام به برگزاری جلساتی با ائمه جمعه، مسئولین نهادهای فرهنگی و آموزشی استان اشاره واظهار کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، علاوه بر دعوت ائمه جمعه و مسئولین فرهنگی از جوانان برای تحصیل در حوزه، یکی از مسئولین حوزه استان نیز با حضور در شهرستان ها، پیش از خطبه های نماز جمعه، به تشریح شرایط و ویژگی های تحصیل در حوزه خواهد پرداخت.

حجت الاسلام تقوایی در ادامه عنوان کرد: نماینده ولی فقیه در ایلام و رئیس شورای حوزه علمیه استان نیز در گفتگوی رادیو و تلویزیونی، به تبیین جایگاه حوزه و روحانیت می پردازد و جوانان را با فضای حوزه آشنا خواهد کرد.

وی در پایان گفت: فراهم سازی امکان ثبت نام اینترنتی در شهرستان ها، استفاده از ظرفیت روحانیون طرح هجرت و همچنین تبلیغ چهره به چهره در مدارس آموزش و پرورش را از دیگر برنامه های ایجاد انگیزه در جوانان براس ورود به عالم طلبگی برشمرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
سلام.خوبه بجای جذب طلبه اول کار طلبه های اولیرو راه بندازید.برا نمره منطقم بایه سه مراجعه کردم الان بایه بنجم.نصر من الله و فتح قریب
آخرین اخبار