معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک گفت: منطقه یک به عنوان دبیر خانه تخصصی شمسه آیینی انتخاب شده است.

سعید  کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک در گفت‌وگو  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه منطقه یک به عنوان دبیر خانه تخصصی شمسه آیینی انتخاب شده است اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل شهرداری مرکز منطقه یک به عنوان دبیر خانه تخصصی شمسه آ‌یینی که شامل قرآن و نهج البلاغه دعا و نیایش است انتخاب شده است.

وی در ادامه افزود: شهروند، محله، سرمایه اجتماعی، هویت شهری که به طور مختصر شمسه خوانده می‌شود، تلاشی برای اصلاح نگرش و تغییر رفتار در سه گانه شهروند، مدیریت شهری و سازمان شهرداری است.

کارگران تصریح کرد: مجموعه  جشنواره‌های شمسه از 12جشنواره آیینی، تجسمی، فرهنگی و هنری، قرآن و نهج البلاغه، دعا و نیایش، عکس، نقاشی و تندیس، گرافیک و تصویر سازی، کاریکاتور، خوشنویسی، فیلم، نمایش، سرود و موسیقی، شعر و ادب تشکیل شده است که به  اهتمام و تلاش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از سوی مناطق 22گانه در 374محله شهر از سال 1390 برنامه ریزی، تدارک و اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: شمسه تنها یک یا مجموعه‌ای از جشنواره‌ها نیست در حقیقت شمسه جریانی اجتماعی و تربیت محور است که در سه حوزه سبک زندگی، هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی با قابلیت‌های گوناگون ترویجی و رقابتی خود توامان در خدمت تعالی فرهنگی شهروندان و ارتقای توان مدیریت شهری قرار می‌گیرد و از این رو می‌توان شمسه را یک پدیده توانمند سازی شهری و ملی، محله محور دانست.
کارگران اظهار کرد: منطقه 2 به عنوان گروه جشنواره‌های  تجسمی، منطقه 4 به عنوان گروه جشنواره‌های فرهنگی و هنری، منطقه 5 به عنوان شمسه موضوعی، منطقه 16 به عنوان ستاد خبری شمسه، منطقه 22به عنوان شمسه مجازی منطقه، موسسه همشهری به عنوان ستاد رسانه انتخاب شده‌اند.

وی عنوان کرد: راه اندازی و استقرار گروه ثبت نام جشنواره شمسه در خانه‌های قرآن  و عترت، فرهنگ و هنر و کتاب است
،همچنین برای تهیه فرم‌های پیش بینی شده، ثبت نام از محل ستاد‌های منطقه‌ها، معاونت اجتماعی منطقه یک و از طریق وب سایتwww.sham3.ir  انجام می‌شود و دبیر خانه تخصصی آیینی شمسه میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوچه شهید صالحی، انتهای کوچه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک است.

کارگران افزود: تشکیل و تقویت کانون‌های محلی و مردم نهاد فعال سازی ظرفیت‌های شهروندان با لحاظ کارکردهای اجتماعی و فرهنگی فعالیت‌های فرهنگی، افزایش استقبال از  اجرای برنامه‌های فرهنگی محله، ارتقای سطح فعالیت‌ها و توان مدیریت شهری در شاخه‌های نشاط، امنیت، هویت، سبک زندگی و تغییرات فرهنگی از طریق برنامه ریزی، انسجام، هماهنگی، حمایت و نظارت در حوزه اقدامات فرهنگی تربیت محور از اهداف جشنواره شمسه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار