عربستان برای مقابله با حملات داعش در حال ساخت دیوار عظیمی مجهز به تجهیزات امنیتی پیشرفته در مرز این کشور با عراق است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت امروز در گزارشی فاش کرد: عربستان سعودی در تلاش برای مصون سازی این کشور در برابر گسترش هرج و مرج در کشورهای همسایه در حال ساخت یک دیوار عظیم و خندق به طول ششصد مایل در امتداد مرز این کشور با عراق است. 

حمله هفته گذشته مهاجمان داعش به یک مقر مرزی سعودی یک حمله ساده به یک مقر بیابانی نبود. جهادیون درواقع وسیع‌ترین تلاش جدید عربستان سعودی را برای مصون سازی این کشور هدف قرار دادند. 

سعودی‌ها به منظور جداسازی این کشور از عراق در شمال در حال ساخت یک «دیوار عظیم» ششصد مایلی‌اند که ترکیبی از حصار و خندق‌اند. 

بسیاری از نواحی مرزی بین دو کشور در سمت عراق اکنون تحت کنترل داعش است که هدف اصلی آن‌ها تسخیر نهایی عربستان سعودی موطن دو مسجد مقدس در مکه و مدینه است. 

طرح احداث دیوار از سال دو هزار و شش در اوج جنگ داخلی عراق مورد بحث بوده است اما اجرای آن در سپتامبر سال گذشته پس از هم مرز شدن قلمرو تحت کنترل داعش با عربستان با کنترل بخشهای وسیعی از غرب و شمال عراق آغاز شد. 

این منطقه مرزی اکنون شامل پنج لایه حصار با برجهای دیده بانی است که به دوربین‌های دید در شب و راداری مجهزند. ریاض همچنین سی هزار نیروی اضافی به آن ناحیه اعزام کرده است. 

این تنها حصاری نیست که عربستان سعوی برای حفاظت از خود احداث می‌کند. با وجود دشواری دسترسی غربی‌ها به عربستان، ورود به این کشور برای کشورهای نسبتا آزاد است، بویژه طی موسم حج که زائرانی از سراسر جهان به مکه و مدینه می‌روند. اما در دوران رو به تغییر، این مسئله نیز تغییر می‌کند. 

عربستان همچنین در امتداد بخش‌هایی از مرز حتی طولانی‌تر خود با یمن در جنوب که به هزار مایل می‌رسد، حصار ایجاد کرده است. 
حمله هفته گذشته نمونه‌ای از حوادثی بود که سعودی‌ها امیدوارند از وقوع آن جلوگیری کنند. در آن حمله سه نگهبان مرزی از جمله ژنرال فرمانده عملیات مرزی منطقه شمالی عربستان سعودی کشته شدند. هر چهار مهاجم نیز کشته شدند. 
تصویری از استحکامات مرزی عربستان با جزئیات تجهیزات امنیتی آن ضمیمه گزارش دیلی تلگراف است. 

در همین حال روزنامه «الاقتصادیه»، گزارش داد که نیروهای سعودی در مرز شمالی عربستان به آماده باش کامل درآمد. 

 «محمد الغامدی» سخنگوی مدیریت مرکز امنیتی گارد مرزی عربستان با اعلام این خبر افزود: بعد از حمله به مرزبان‌های سعودی در مرزهای شمالی، نیروهای امنیتی در این مرز‌ها در آماده باش کامل هستند.


انتهای پیام/
برچسب ها: عربستان ، دیوار ، حائل ، مرز ، عراق ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۰:۲۲ ۲۶ دی ۱۳۹۳
اسلام دین رفعت است . مهربانی است . وداعش . تکفیری . النصره . القاعده .طالبان ... دست پرورده آمریکا که شیطان بزرگ است میباشند.انشاءاله بزودی در کنار اربابشان به جهنم ابدی وآرد خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۵ دی ۱۳۹۳
آل سعود دچار بدعت کثیفی شده است که خودش آن را بیان نهاده است . داعش مثل تفی است که بر می گردد به صورت تولید کنندگانش . ذات داعش صهیونیستی است ، ظاهر آن آمریکائی است . داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۵ دی ۱۳۹۳
چاه مکن بهر کسی
اول خودت بعد کسی

حالا جناب داعش رو باید تحویل بگیرید
-
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۵ دی ۱۳۹۳
مرگ بر داعشی ومرگ بر وهابی دشمن اهلبیت پیامبراعظم (ص )
آخرین اخبار