صفحات اجتماعی روزنامه های کشور امروز به درخواست از رئيس جمهور برای رفتن به محل کار با خودروی عمومی در 29 دي روز هوای پاک، ممنوعیت کلاس تقویتی در پنجشنبه ها و زرد ونارنجی شدن تاكسي هاي "ون" پرداختند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ،روزنامه های ایران، جام جم، شرق امروز به موضوعاتی مانند ممنوع بودن کلاس تقویتی پنجشنبه ها،بازگشایی راه کاظمین برای زائران و درمورد زرد و نارنجی شدن تاكسي هاي "ون"و درخواست محیط زیست از رئيس جمهور که در روز هوای پاک(٢٩ دي) با خودروي عمومي به محل كار برود، پرداخته است.

در ادامه نگاهی گذرا به این صفحات می‌پردازیم.

‌روزنامه ایران

 این روزنامه در صفحه اجتماعی خود در گزارشی به وضعیت کلاس تقویتی پنج شنبه ها و ممنوعیت برگزاری کلاس‌ها پرداخته و آورده است:پنجشنبه فقط برای فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و برگزاری کلاس‌های تقویتی در این روز ممنوع است..

حمیدرضا کفاش، معاون فرهنگی و پرورشی اموزش وپرورش گفت: براساس دستورالعمل آموزش و پرورش، والدین در صورت مشاهده هر نوع تخلف می‌توانند به واحدهای رسیدگی به شکایات در ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند.

 وی همچنین استفاده از مربیان بهداشت به عنوان مربی پرورشی یا بالعکس را در مدارس غیرقانونی خواند و گفت: مربی بهداشت فقط باید به موضوع بهداشت و سلامت دانش‌آموزان رسیدگی کند و تأکید وزیر آموزش و پرورش هم استفاده از تخصص نیروی انسانی در مدارس با توجه به ابلاغ رسمی وی است.

همچنین در صفحه اجتماعی خود در گزارشی درخصوص مصوبه جدید شورای عالی ترافیک درمورد زرد ونارنجی شدن تاكسي هاي "ون" پرداخته و آورده است:

هوشنگ خندان دل؛ رئيس شوراي عالي ترافيک که خبر تصويب ضوابط ون ها را اعلام کرده وگفته است که اين ضوابط در آينده اعمال مي‌شود و ون‌هايي که در حال حاضر درحمل و نقل شهري فعاليت مي کنند بايد به مرور خود را با اين ضوابط تطبيق دهند و در صورت نبود امکان براي ايجاد اين انطباق از اين حوزه حمل و نقل شهري خارج مي شوند.

سردار محسن مهرآيي، عضو کميته فني شوراي عالي ترافيک هم دراين باره اعلام کرده است که همه خودروهاي ون کنوني وارداتي و از استاندارد لازم برخوردار هستند و به همين علت شماره گذاري شدند، اما ما ضوابطي را تصويب کرديم که لازم است خودروهاي ون خود را با آنها تطبيق دهند. به عنوان نمونه پرده هاي پنجره هاي خود را جمع آوري کنند.

جام جم

 این روزنامه در صفحه اجتماعی خود در گزارشی درخصوص بازگشایی راه کاظمین و اینکه سفر به کاظمین بار دیگر به برنامه‌کاروان‌های زیارتی عراق اضافه می شود پرداخته و آورده است: منتظر مجوزی از مبادی ذی‌ربط برای اعزام کاروان های زیارتی به کاظمین بودیم که میسر شد و به این ترتیب زائران ایرانی عتبات عالیات از بهمن می توانند از طریق کاروان های خود به کاظمین مشرف شوند.

به گفته محسن نظافتی، مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، سازمان حج و زیارت حدود هشت ماه پیش سفر به کاظمین را به دلیل اوضاع ناامن عراق و تشدید حملات داعش در بخش شمالی این کشور، از برنامه کاروان های زیارتی حذف کرد، اگر چه افرادی که شخصا به عراق سفر می کردند در این مدت به کاظمین می رفتند.


روزنامه شرق

این روزنامه در صفحه اجتماعی خود در گزارشی درخصوص تشريح برنامه‌هاي سازمان محیط زیست کشور به مناسبت روز ملي هواي پاک (٢٩دي) و درخواست از رئيس جمهور که روز هوای پاک با خودروي عمومي به محل كار برود.

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست کشور با اشاره به برنامه هاي اين سازمان در این روز، گفت: در اين روز از رييس جمهور دعوت شده است تا با خودروي عمومي به محل کار خویش بروند.

 وی  با بيان اينکه روز ملي هواي پاک به صورت نمادين برگزار مي‌شود، گفت: برگزاري روز ملي هواي پاک در سال٩٣ تفاوت عمده اي با سال قبل دارد و آن تفاوت اين است که در سال گذشته يک هفته به عنوان هواي پاک عنوان شد اما طبق مذاکراتي که انجام شد، اين هفته به يک روز تقليل پيدا کرده و در سطح ملي و استاني برگزار مي‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روزنامه ، شرق ، ایران ، جام جم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار