نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز ملی علوم فنون لیزر گفت: تحلیل دشمن بر این بود که توسعه علمی در جمهوری اسلامی ایران موجب شکاف میان نسل نو و مدیران و نظام سیاسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در افتتاحیه دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز ملی علوم فنون لیزر ضمن تشکر از تلاش ارزشمند یکایک چهره‌های عالم و فرهیخته در طول کمتر از دو دهه از تولد این نهاد علمی توانسته‌اند گام‌های مهمی را بردارند اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره برعلم تاکید کرده و راه را برای حرکت علمی کشور هموار نموده است.
 
وی تصریح کرد: با این که نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مردم سالاری، امنیت کارهای بزرگی را انجام داده است اما مهمترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت و توسعه علمی است و این کار بزرگی است که در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است.
 
ابوترابی‌فرد تاکید کرد: از دستاوردهای دیگر می‌توان به تجاری سازی رشد علمی اشاره کرد که مهمترین تاکید سکاندار نظام جمهوری اسلامی ایران رهبر معظم انقلاب بر توسعه علمی کشور است و می‌دانیم امروز کسانی از ظرفیت قدرت در نظام بهره‌مندند که جایگاه ارزشمندی را در عرصه علم برخوردارند.
 
وی اضافه کرد: تحلیل دشمن بر این بود که توسعه علمی در جمهوری اسلامی ایران موجب شکاف میان نسل نو و مدیران و نظام سیاسی خواهد شد.  

نایب رئیس مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که در موضوعات علمی که حرکت آن در دنیا آغاز شده است بتوانیم در این زمینه رقابت داشته باشیم که یکی از این حوزه‌ها، حوزه علوم و فنون لیزر است.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: دانشمندان ما در حوزه لیزر و دیسک کارهای بزرگی را انجام داده‌اند.
 
وی افزود: دانشمندان ما امروز در حوزه لیزر و دیسک کارهای بزرگی را انجام دادند به طوری که ما در پنج سال گذشته حتی توانایی فهم مقالات در حوزه لیزر را نداشتیم و امروز می‌بینیم که این دانش را در اختیار حوزه صنعت قرار دادیم در اولین نمایشگاه که برگزار شد تنها لیزرهای فیبری با قطر کمتر از 200 میکرون به نمایش گذاشته شد که شدت نور آن 20 وات بود و امروز نوری که از فیبر نوری می‌گذرد 600 میکرون است.
 
نایب رئیس مجلس با اشاره به استفاده آمریکایی‌ها از مین روبی در جنگ با عراق گفت: آن‌ها از لیزر ده کیلو واتی استفاده می‌کردند و ما امروز قدرت انجام این مهم را داریم و می‌توانیم از لیزر فیبری و دیسکی برای کور کردن راه دشمن استفاده کنیم.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به استفاده از لیزر در حوزه صنعت گفت: از این دانش برای جوش و برش در حوزه صنعت بهره خواهیم برد و این نمایشگاه توانایی و ظرفیت جوانان این کشور را نشان می‌دهد.
 
وی گفت: جمهوری اسلامی با ایستادگی در برابر همه قدرت‌های بزرگ راهش را پیش برد و امروز به تنها موضوعی که فکر نمی‌شود هسته‌ای نبودن ایران است و همگی قبول دارند که ایران هسته‌ای وجود دارد و باید با مذاکره متوازن راه را با آن پیش برد.
 
نایب رئیس مجلس اضافه کرد: اعتماد به جوانان تربیت یافته در ایران اسلامی این کار بزرگ را رقم زده است و اگر بخواهیم ریشه‌های این تحول اساسی را بررسی کنیم خواهیم دید ریشه این موضوع در استقلال سیاسی و مدیریت مبتنی بر علم است و کسی که رهبری این نظام را برعهده دارد از علم و فقاهت الهام می‌گیرد.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: تحریم‌ها و فشارها به دلیل استقلال سیاسی تاثیر ندارد ریشه این حرکت بالنده در سرمایه امنیت کشور نهفته است.
 
وی تاکید کرد:همکاران من در مجلس با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از همه ظرفیت‌های خود بهره گرفته تا در آینده اقتصاد متکی به نفت تبدیل به اقتصاد متکی به علم شود و ملت ما بزرگتر از آن است که مواد خام خود را بفروشند بلکه ما باید دانش خود را بفروشیم.
 
نایب رئیس مجلس ادامه داد: تحریم و کاهش قیمت نفت برای مدیران هوشمند یک فرصت استثنایی است تا یک تهدید و امیدواریم بتوانیم بودجه سالانه کشور را به بودجه اقتصاد دانش بنیان هدایت کنیم.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان خاطر نشان کرد: دنیا بداند در آینده نفت خام نیز برای صادر از ایران نخواهد بود و کشورمان قطره قطره آن را برای تولید محصولات با ارزش افزوده چند برابر استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایشگاه ، دستاورد ، لیزر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار