ستاره شناسان با محاسبۀ جرم تپ اختری دوگانه که در حال ناپدید شدن ناگهانی قرار داشت، برای اندازه گیری پیچ و تاپ فضا زمان استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، ستاره شناسان با محاسبۀ جرم تپ اختری دوگانه که در حال ناپدید شدن ناگهانی قرار داشت، برای اندازه گیری پیچ و تاپ فضا زمان استفاده کردند.

این رویداد به شعبده‌ بازی کیهانی شباهت دارد، رویدادی که انسان‌ها برای اولین بار شاهد وقوع آن بوده‌اند و نمایانگر جنبه‌های گیج‌کننده‌تری از نیروی گرانش است.



ستاره‌های نوترونی بقایای ستاره‌های بزرگی هستند که در پی یک رویداد انفجاری از هم پاشیده شده‌اند، ستاره‌هایی که شاید شعاع آنها کمتر از شهر منهتن آمریکا باشد، اما جرم آنها بیشتر از خورشید است.
 
به گفته اخترشناسان دانشگاه بریتیش کلمبیا، با ردیابی دقیق حرکات این تپ اختر می‌توان تعاملات گرانشی میان این دو ستاره به شدت یکپارچه را با دقتی بالا محاسبه کرد.
 
این تپ اختر که در فاصله ۲۵ هزار سال نوری از زمین قرار گرفته جوان‌ترین تپ اختر دوگانه‌ای است که تاکنون رصد شده‌است و اکنون از دید اخترشناسان ناپدید شده‌ است.
 
در حقیقت چرخش سریع ستارگان و نیروی گرانش شدید میان این دو باعث شده بافت فضا زمان اطراف آنها دچار پیچش و انحراف شود كه این رویداد تا ۱۶۰ سال آینده رخ نخواهد‌ داد.




انتهای پیام/
برچسب ها: ستاره ، فضا ، نوترون ، رصد ، کهکشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.