فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نشستی در بروکسل بر لزوم دستیابی به توافقنامه جامع درباره برنامه هسته ای تهران تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع خبری به نقل از بیانیه موگرینی اعلام کردند : ما بر تعهد خود برای حل دیپلماتیک این مسئله و رفع کامل نگرانی های بین المللی درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران تاکید داریم. مذاکرات باید در چارچوب زمانی توافق شده به نتیجه برسد.

در این بیانیه آمده است موگرینی و ظریف همچنین درباره پاره ای از مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه و عراق گفتگو کردند.

این بیانیه افزود : موگرینی ایران را به استفاده از نفوذ چشمگیرش برای کمک به ایجاد عراقی فراگیرتر و باثبات تر ترغیب کرد که این مسئله هم به نفع اتحادیه اروپا و هم ایران است.

ایران و گروه پنج به علاوه یک ( آمریکا ، روسیه ، انگلیس ، فرانسه چین و آلمان ) پس از سال ها مذاکره برای رسیدن به توافقنامه ای که ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای این کشور را تضمین کند ، توافق کرده اند. دو طرف تنها توانسته اند به توافقنامه موقتی در این باره دست یابند.

ضرب الاجل دستیابی به توافقنامه بلند مدت هسته ای تا اول ژوییه سال 2015 میلادی تمدید شد و دور جدید مذاکرات قرار است هجدهم ژانویه در ژنو برگزار شود.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار