تهیه کننده برنامه "شما و سحر":

نگاه همه جانبه به مسائل برگ برنده سیمای اردوی شبکه سحر است

تهیه کننده برنامه هایی چون "شما و سحر" و "مطبوعات" در سیمای اردو شبکه برونمرزی سحر نگاه همه جانبه به مسائل را برگ برنده این سیما دانست و این موضوع را مهمترین مسئله برای موفقیت این شبکه دانست.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ زینت چنانی‌افشار تهیه کننده برنامه "شما و سحر"  با عنوان اینکه دراین برنامه بیشتر مخاطبان سیمای اردو درخواست افزایش زمان پخش این سیما را داشته اند، گفت: بعد از اینکه در این برنامه  و از طریق وایبر و همچنین فیس بوک و سایت و ...مربوط به شبکه اعلام کردیم که سیمای اردو قرار است 15 ساعته شود،  پیام های زیادی از سوی بینندگان در کشورهای مختلفی مثل هند و پاکستان به دستمان رسید و از این موضوع ابراز شادمانی کرده بودند. پیش از این نیز در قالب های مختلفی درخواست های بینندگان این سیما مبنی بر افزایش زمان پخش به دستمان رسیده بود.
 
وی افزود: اینها نشان از آن دارد که مردمان بسیاری در شبه قاره هند هستند که از برنامه های سیمای اردو استفاده می کنند. همچنین نشان می دهد که  سیمای اردوی سحر جای خود را در میان بینندگانش در اقصی نقاط دنیا پیدا کرده است .مسلمانان هند و پاکستان بسیار علاقه مند به شبکه سحر هستند با این اتفاق جذب مخاطب بیشتر خواهد شد و بازخورد بهتری نیز خواهد داشت، از این لحاظ بسیار امیدوارم که جایگاه شبکه سحر در اقشار مختلف مردم اردو ارتقا یابد.
 
چنانی‌افشار درباره ضرورت این تغییرات در شبکه سحر گفت: لزوم حضور و تاثیرگذاری غیر قابل انکار شبکه سحر در کشورهای مختلف ثابت شده است. وجود چنین  شبکه ای برای مسلمانان که دسترسی به برنامه ها و به خصوص فیلم و سریال های حامل آموزه ها و سبک زندگی ایرانی و اسلامی لازم است. به نظر من شبکه سحر در بین شبکه های اردو زبانی که در دنیا وجود دارند ، تنها شبکه ای است که بدون هیچگونه حاشیه ای به پخش برنامه هایی با نگه داشتن حد و مرز اسلام می پردازد.خیلی از افراد مذهبی در شبه قاره هند چنین برنامه هایی را لازم می دانند و یک به یک جذب برنامه های ما می شوند.
 
تهیه کننده برنامه "مطبوعات" درباره ویژگی برنامه های ایرانی برای اردو زبان ها خاطر نشان کرد: خیلی از مسائل خانوادگی در این برنامه ها در نظر گرفته می شود و به خاطر مشترکات دینی که با اردو زبان ها داریم باعث جذب آنها می شود. همچنین در بسیاری از برنامه های شبکه های ماهواره ای رقیب ما موضوعات غیراخلاقی برای بینندگان پخش می شود و خیلی از افرادی که مقید به رعایت اصول هستند نمی توانند و نمی خواهند این برنامه ها را دنبال کنند بنابراین  برنامه های شبکه سحر به ویژه سریال ها برای این قشر از مردم بسیار مناسب است.
 
وی در این باره افزود: برنامه های ویژه ماه رمضان و ماه محرم از جمله مواردی است که می تواند به جذب مخاطب کمک کند، مخاطبی که برای این ایام دنبال یک برنامه مناسب می گردد، در این جستجو به شبکه سحر می رسد و بعد از این ایام نیز جزو مخاطبان وفادار شبکه باقی می مانند.
 
چنانی افشار درباره درخواست های مختلفی که مخاطبان از شبکه سحر و سیمای اردو داشته اند  گفت:  با توجه به ایمیل ها و تلفن هایی که به دستمان رسیده است بیشتر بحث های فرهنگی ، خانوادگی و هنری را پیگیر هستند.اردو زبان ها به سبب مشترکات فرهنگی که با ما دارند به هنر ایرانی بسیار علاقه نشان می دهند و بیشتر درخواست هایشان هم آموزش برخی از این هنرها بوده است.   
 
وی جایگاه شبکه سحر در مقایسه با سایر شبکه های رقیب را جایگاه قابل قبولی دانست و گفت: شبکه های دیگر اردو زبان یک جانبه به همه چیز نگاه می کنند اما شبکه سحر شبکه ای است که همه جانبه و همه عقاید و مسائل را مطرح می کند و برگ برنده این شبکه هم که توانسته بینندگان زیادی به خودش جلب کند همین موضوع است.  
 
تهیه کننده برنامه "شما و سحر" تصریح کرد:  شبکه های دیگر اردو زبان مخاطبان خاصی دارند اما شبکه سحر چون همه ابعاد را در نظر داشته توانسته مخاطبان زیادی را از اقشار مختلف به سمت خود جذب کند، زیرا بحث های سیاسی،  مذهبی، اجتماعی و فرهنگی ابعاد مختلف سیمای اردوی شبکه سحر را مد نظر قرار داده و با گفتمانی متفاوت از همه شبکه های رقیب خود به عرضه آنها می پردازد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا اهتمام به زبان اردو می تواند یاری دهنده یک برنامه ساز برای کسب موفقیت بیشتر در تولید یک برنامه باشد، گفت: اردو زبان بودن زیاد تاثیری در موفقیت یک تهیه کننده ندارد، من نزدیک به هشت سال است که در این سیما مشغول کار هستم و به یاری زباندانانی که در کنارم داشته ام، هیچگاه احساس کمبودی نکرده ام. وجود این دستیاران زبان‌دان به تهیه کنندگان کمک می کند که در ساختار برنامه و همچنین بهترین نحوه ارتباط با مخاطب، بهترین شیوه عمل را پیش بگیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار