وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده است در مسائل هسته‌ای هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید حل شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت‌خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده است در مسائل هسته‌ای ایران، هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید حل شود.‎

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ لوران فابیوس و ظریف مسائل مهمی را مطرح کردند که حل نشده باقی مانده است و این دیدار فرصتی برای تاکید بر عزم فرانسه برای تلاش در زمنیه توافق تضمین کننده هدف کاملا صلح آمیز برنامه های هسته ای ایران بود .

ظریف همچنین روز جمعه با جان کری همتای آمریکایی خود در پاریس دیدار کرد که به گفته یک مقام آمریکایی حدود یک ساعت طول کشید. ظریف و کری روز چهارشنبه در ژنو شش ساعت درباره پرونده هسته ای ایران گفتگو کردند.

این دیدارها در حالی در پایتخت فرانسه برگزار می شود که مذاکره کنندگان درباره پرونده هسته ای ایران در ژنو گرد هم آمده اند.
مذاکرات بین تهران و گروه پنج به اضافه یک ( آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان ) قرار است روز یکشنبه به صورت رسمی در ژنو از سر گرفته شود.

این مذاکرات با هدف رسیدن به توافق درباره برنامه هسته ای ایران قبل از ماه ژوئیه برگزار می شود.

ایران لغو تحریم‌های اقتصادی را خواستار است و قدرت‌های بزرگ می‌خواهند از این موضوع اطمینان پیدا کنند که تهران برای ساخت سلاح هسته‌ای تحت پوشش برنامه هسته‌ای صلح آمیز خود تلاش نخواهد کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار