مدیرمرکز مشاوره صدرا شیشه را دشمنی دانست که شبیخون زده و چراغ خاموش حرکت می‌کند و زمانی خود را نشان می‌دهد که مصرف کننده دچار آسیب جدی شده مرگ را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت‌الاسلام محمدعلی جمشیدی مدیرمرکز مشاوره صدرا در نشست تخصصی طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه، گفت: با بیان اینکه هر فردی در دوران جوانی نیازهایی را حس می‌کند و این نیازها ممکن است برآورده نشود و برخی جوانان برای رسیدن به این نیاز ناخواسته در دام اعتیاد شیشه گرفتار شوند.

مدیر مرکز مشاوره صدرا یکی از دلایل استقبال از شیشه را بدون طعم و بو بدون آن دانست.

علائم مصرف شیشه همچون افسردگی، تغییر در اندازه و ابعاد مردمک چشم، زخم‌های احتمالی در گوشه‌های کناری زبان و مقدار کمی لاغری نشانه‌های جسمی مشخصی ندارند، آسیب جدی به مغز، قلب، کبد،پرحرفی، پرفعالیتی و پس از آن یاس و افسردگی، جزئی از تغییرات رفتاری مصرف کنندگان است که در دراز مدت باعث بروز توهم و اختلالات شناختی و انجام رفتارهای پرخطر وسرانجام مرگ می‌باشد.

جمشیدی دلیل مصرف شیشه بین دانشجویان را نیازمند تمرکز دانست و گفت شیشه برای تمرکز در یک امتحان می‌تواند کارایی مثبت داشته باشد ولی این تمرکز موقتی است و دانشجو برای اینکه بتواند دوباره به درس خواندن مشغول شود نیازمند مصرف با دوز بیشترمی شوند.

قدرت طلبی و هیجان و فرار از افسردگی از دیگر دلایل برخی از جوانان به ماده مخدر شیشه روی می‌آورند تا بتوانند از زندگی لذت ببرند.

مدیر مرکز مشاور صدرا اضافه کرد: کسانی که برای فرار از افسردگی به شیشه روی می‌آورند از این مسئله غافل هستند که مصرف شیشه موجب می‌شود برای همیشه افسرده بمانند و برای یک عمر باید علائم افسردگی را یدک بکشند.

این روانشناس اضافه کرد: برخی رانندگان برای بیدار ماندن در ساعات طولانی، به این ماده مخدر روی آورده‌اند ولی از آسیب‌هایی که شیشه به اعضا و جوارح آنان وارد می‌کند غافل هستند.خانم‌ها برای کاهش وزن به سراغ این ماده مخدر می‌روند و در مدت کوتاهی وزن ایشان پایین می‌آید ولی در برابر کاهش وزن، بخشی از مغز، قلب و کبد ایشان آسیب جدی می‌بیند که هرگز این آسیب‌ها جبران نمی‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دشمن با تبلیغ رسانه‌ ای برای مصرف ماده مخدر شیشه در تلاش است که روح و جسم جوانان را متلاشی کند تا نتوانند پله‌های موفقیت را طی کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: قم ، مرگ ، مصرف ، شیشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.